دسته‌بندی نشده

چین بدنبال صلح و آمریکا دنبال جنگ است/ سقوط آزاد اعتبار جهانی واشنگتن

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چین بدنبال صلح و آمریکا دنبال جنگ است/ سقوط آزاد اعتبار جهانی واشنگتن_fororder_1618007062869_319_738x459

سفیر سابق ایتالیا با اشاره به اینکه این تحریم ها از طریق مکانیسم شورای امنیت سازمان ملل تصویب نشده بلکه به صورت یکجانبه علیه چین وضع شده اند، تاکید کرد که این، روش آمریکا برای به راه انداختن جنگ سرد علیه مردم جمهوری خلق چین است.

«آلبرتو برادانینی» در ادامه مصاحبه خود با اشاره به اینکه امروزه جایگاه اقتصادی آمریکا در برابر ظهور بسیاری از کشورها از اهمیت کمتری برخوردار است، گفت که جنگ های غیرقانونی و نقض های فراگیر حقوق بشر باعث سقوط آزاد اعتبار آمریکا شده است.

سفیر سابق ایتالیا در چین با اشاره به تلفات انسانی ۶۰۰ هزار نفری جنگ آمریکا در عراق، تلفات ۲۵۰ هزار نفری جنگ آمریکا در سوریه و تلفات حداقل ۲۰ هزار نفری ناشی از جنگ آمریکا در کشور لیبی و همچنین تلفات انسانی در جریان درگیری های نظامی آمریکا در کشورهای یمن و افغانستان، تاکید کرد که این مرگ و میرها و همچنین بدرفتارهای آمریکا در زندان های گوانتانامو و ابوغریب و همچنین والدین مهاجری که به اجبار از فرزندانشان جدا شده اند، خود به تنهایی بازگو کننده حقایق (درباره افول جایگاه و اعتبار جهانی آمریکا) است.

سفیر سابق ایتالیا در چین با اشاره به اینکه بر اساس باور او، چین یک چالش پیش روی هژمونی و سلطه طلبی های جهانی آمریکا محسوب می شود،‌ تاکید کرد که تلاش های چین در زمینه تنوع گرایی های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در مقایسه با یکجانبه گرایی های نظامی آمریکا، تضمینی برای برقراری صلح محسوب می شود.

بر این اساس، در رابطه با تحریم های وضع شده از سوی اتحادیه اروپا علیه چین، باید خسارت های عظیم اقتصادی ناشی از تحریم های پیشین این اتحادیه علیه روسیه را به خاطر آورد؛ در حال حاضر اتحادیه اروپا، چین را که دومین شریک تجاری بزرگ او محسوب می شود، هدف تحریم قرار داده و از طرف دیگر‌، آمریکا ۷۶ سال است که نظامیان خود را در اروپا مستقر کرده است.

این در حالیست که بر اساس تئوری «نیکولو ماکیاولی» محقق ایتالیایی، قالب اصلی استقلال، استقلال نظامی است و با توجه به چنین قالبی، در نظر گرفتن استقلال اتحادیه اروپا کار دشواری محسوب می شود.

«آلبرتو برادانینی» سفیر سابق ایتالیا در چین در ادامه مصاحبه خود تاکید کرده است که بسیاری از بیانیه هایی که جهان غرب درباره شین جیانگ منتشر می کنند، خلاف واقع هستند.

بر اساس اظهارات برادانینی، تعداد زیادی امکان مذهبی از جمله مساجد، کلیسا، معبد و معابد تائو در منطقه خودمختار قوم اویغور شین جیانگ وجود دارد و مردم این منطقه آزادند تا بر اساس آنچه ضمانت ثبات، وحدت ملی، امنیت ملی و نظم عمومی محسوب می شود، باورهای مذهبی خاص خودشان را داشته باشند؛ با این اوصاف، ادعای نسل کشی در شین جیانگ کاملا اشتباه است و فقط کافی است رشد جمعیت اویغورهای شین جیانگ از سال ۱۹۷۸ تا ۲۰۱۸ میلادی را در این زمینه مد نظر قرار داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا