دسته‌بندی نشده

چین به یکی از کشورهای برتر در زمینه های سیاسی و اقتصادی جهان تبدیل خواهد شد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حمیدرضا ترقی: چین به یکی از کشورهای برتر در زمینه های سیاسی و اقتصادی جهان تبدیل خواهد شد_fororder_dd

حمید رضا ترقی معاون رئیس کمیته مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی  ایران، توجه زیادی به دو نشست چین که در این روزها در حال برگزاریست نشان میدهد. وی از گزارش کار دولت در سال جاری  مبنی بر هدف رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۱ که بیش از ۶ درصد تعیین شده، پیشبرد اصلاحات با نیروی زیاد، نوآوری و توسعه با کیفیت بالا ارزیابی مثبتی دارد. ترقی معتقد است که در شرایط تاثیرگذاری همه گیری کرونا هدف رشد قتصادی چین مانند «محرک قلب»  به جهان اعتماد به نفس داد، که باعث ایجاد اطمینان در توسعه جهان شد.

ترقی گفت: چه پیروزی در  فقرزدایی و چه توسعه سریع نوآوریهای علمی و فناوری، موفقیت چین در زمینه های مختلف را نمیتوان از رهبری صحیح حزب کمونیست چین جدا کرد. حزب کمونیست چین با تدوین برنامه های بلند مدت ، چین را به رسیدن به پیشرفت و ترقی فوق العاده سوق و هدایت کرده  است .«حکمرانی حزب کمونیست چین به لحاظ اقتصادی و به لحاظ سیاسی یک حکمرانی موفق در عرصه بین المللی تلقی میشود. علتش هم این است که این نوع حکمرانی اولاً توانسته رضایت عموم مردم و اکثریت مردم چین را کسب بکند و ثانیاً توانسته چین را در عرصه اقتصاد بین المللی به سمت رشد و پیشرفت خارق العاده ای سوق بدهد.»

ترقی گفت که  توسعه اقتصادی چین در سال ۲۰۲۱ تأثیر مثبتی بر جهان خواهد داشت.     این برنامه اقتصادی تأثیر قابل توجهی در اقتصاد جهانی خواهد داشت. «در بهبود وضعیت اقتصادی جاده ابریشم و سرمایه گذاری چین در نقاط مختلف جهان خواهد داشت و میتواند در ابعاد مختلف چین را در عرصه سیاسی و اقتصادی به عنوان یک پیشرو در جهان مطرح کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا