اقتصادیخبر ویژهنفت و انرژی

۴۵ درصد مخازن سدهای کشور خالی است

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فووری به نقل از تسنیم، طبق جدیدترین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه ۹۹) تا پایان روز هشتم اسفندماه، ۱۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب به مخازن سدهای کشور وارد شد که در مقایسه با ورود ۱۸ میلیارد و ۵۸۰ میلیون مترمکعبی آب به مخازن سدهای کشور در مدت مشابه سال گذشته، شاهد افت ۲۱ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور هستیم.
در این مدت خروجی آب از مخازن سدهای کشور نیز ۱۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با خروج ۱۷ میلیارد و ۴۱۰ میلیون مترمکعبی آب از مخازن سدهای کشور در مدت مشابه سال قبل، کاهشی ۱۹ درصدی را در این بخش شاهد هستیم.
از مجموع ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت مخازن سدهای کشور، در حال حاضر ۲۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون مترمکعب آب در سدها ذخیره شده که این مقدار نشان دهنده پُر بودن ۵۵ درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور است.
در زمان مشابه سال قبل، میزان پرشدگی مخازن سدهای کشور با ذخیره ۲۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعبی آب، ۵۹ درصد بود که مقایسه این رقم با میزان پرشدگی مخازن سدها در سال جاری، نشان دهنده کاهش ۷ درصدی ذخایر سطحی آب کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا