خبر ویژهمدیریت شهری

اشتغال زایی از اهداف اساسی” سرویس شتاب دهی پست” است

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

محمدرضا قادری افزود: توسعه کسب و کارهای اینترنتی در بستر سکوی تجارت الکترونیک پست، استفاده از امکانات موجود شبکه پستی و ایجاد مراکز سرویس شتاب دهی ستاپ از دیگر اهداف راه اندازی این سرویس است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت فعالانه استان ها و واحدهای اجرایی در پیاده سازی موفق این سرویس، اظهار داشت: در این طرح استان­ها به سه گروه تقسیم شده اند تا هر گروه مناسب شرایط خود، با جذب و استقرار شرکت های اینترنتی فعال بخش غیردولتی، به اهداف یادشده نایل آیند. 

به گفته او، در این طرح برای هر شرکت ۲۰ متر مربع فضا در ساختمان های ادارات پست استان ها  تخصیص خواهد یافت تا هر شرکت بتواند برای پنج نفر اشتغال ایجاد کند.

مجری طرح ستاپ با تاکید بر اینکه وظیفه غرفه سازی و ایجاد فضا بر عهده شرکت ملی پست خواهد بود، افزود: اجاره یکساله این غرفه های بیست متری، یکصد میلیون برای هر شرکت تعیین شده است.

قادری در خصوص جریان ترافیک سازی طرح، گفت: پیش بینی می شود روزانه هر شرکت توان جذب یکصد مرسوله به شبکه پستی را داشته باشد.

وی مراحل و شرایط پذیرش شرکت ها را ثبت شرکت، ثبت سامانه و شناسه ملی، ثبت لیست کارکنان، بارگذاری طرح تجاری در سامانه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات، ارزیابی طرح و شرکت و معرفی به بانک و عقد قرارداد، طی یکماه عنوان کرد.

او میزان تسهیلات اعطایی به شرکت ها به عنوان کارآفرین را ۳۲۰ میلیون ریال در ازای به کارگیری هر نفر ذکر کرد.

عضو هیئت مدیره افزود: غرفه سازی، فراخوان و انتخاب شرکت، استقرار و ثبت نام به عنوان مراحل پیاده سازی در نظر گرفته شده است

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا