ورزشی

عقاب‌های ایران و متد رومانیایی، کلین‌شیت چهار نفره!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دروازه‌بانان تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان رقابت سختی با یکدیگر در جریان تمرینات تیم ملی دارند.به گزارش ورزش سه، جام ملت‌های آسیا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تورنمنت‌های فوتبال جهان که از سال ۱۹۵۶ در حال برگزاری است، ۱۴ دوره تیم ملی کشورمان حضور داشته و در تمام ادوار با دریافت تنها ۸ گل بعد از ژاپن بهترین خط دفاع این تورنمنت را داشتیم.
حالا در قطر ۲۰۲۳، علیرضا بیرانوند، حسین حسینی و پیام نیازمند سه دروازه‌بان همراه با کاروان تیم ملی هستند که تحت نظر آلن دینکای رومانیایی به تمرین می‌پردازند تا بتوانند قصه‌ای تاریخی را به عنوان مسئول محافظت از چهارچوب فلزی ایران را نویسندگی کنند.
هر سه دروازه‌بان حاضر در اردوی تیم ملی یعنی علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و سیدحسین حسینی در بازی‌های لیگ برتر بسیار خوب عمل کرده‌اند که کار را برای انتخاب دروازه‌بان اول دشوار می‌کند.
هر چند این سه نفر تنها دروازه‌بانان خوب این فصل لیگ نبودند و حسین پورحمیدی، دروازه‌بان تراکتور با عملکرد بی‌نظیر خود حسابی توجه‌ها را به خود جلب کرد و عدم دعوت قلعه‌نویی از او با اعتراض هواداران تراکتور رو به رو شد.
پورحمیدی در حال حاضر با ۱۰ کلین شیت رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در این فصل از لیگ بوده است.
بعد از او سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال را داریم که با ۸ کلین شیت در رتبه دوم قرار گرفته و علیرضا بیرانوند هم با یک عدد کمتر، یعنی با ۷ کلین شیت رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
نیازمند اما از این نظر به اندازه رقبای خود قدرتمند عمل نکرده و تنها ۴ کلین شیت در کارنامه این فصل او به چشم می‌خورد، اما نباید از واکنش‌‌های فوق‌العاده او در جریان بازی‌های لیگ صرف نظر کنیم که بارها مانع از باز شدن دروازه سپاهان شد.
حال کلید دروازه تیم ملی به این سه نفر واگذار می‌شود تا در قطر امیدوار باشیم که پس از ۴۷ سال شاهد لمس جام نقره‌ای توسط ملی پوشان باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا