ورزشی

کربکندی: دفاع چند لایه سوریه نمی تواند مانع برد تیم ملی شود/ عیار فوتبال ما مقابل ژاپن مشخص می شود

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت فوتبال درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا توضیح داد.
رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: سرمربی تیم ملی در مرحله گروهی می‌خواست همه بازیکنان را بازی بدهد و ترکیبش را لو ندهد و همه را در شرایط مسابقه قرار بدهد. به هر حال تیم ملی هر ۳ بازی را پیروز شد، اما در مقابل تیم هنگ کنگ خوب نبودند، ولی در مقابل تیم‌های امارات و فلسطین خوب نتیجه گرفتند. فلسطین با بازی‌هایی که بعد از آن انجام داد نشان داد که اگر ما در دقیقه  اول به آن‌ها گل نمی‌زدیم شاید به راحتی نمی‌توانستیم برنده بازی شویم.
او افزود: به نظرم بهترین شرایط را تیم ملی ما دارد و اگر کار دفاعی و مدافعان  تیم ما خوب کار کنند، ما به این خوبی تیم ملی نداشتیم. حالا بازی با سوریه نمی‌تواند بازی سختی برای ما باشد، اما اگر ژاپن بتواند بحرین را شکست بدهد عیار تیم ملی کشورمان برابر ژاپن مشخص می‌شود، چون تیم‌هایی که تاکنون بردیم تیم‌های قدرتمند نبودند. ما در هر ۲، ۳ بازی موقعیت گل به حریفان خود دادیم و اگر مشکل ساختار دفاعی ما حل شود، ما خط هافبک وحمله خوبی داریم و بهترین موقعیت را برای قهرمان شدن داریم.
کربکندی درباره اینکه تقابل تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی سوریه را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: تیم سوریه پرتعداد دفاع می‌کند و به طور کلی شکل بازی را خراب و برای حریف سخت می‌کند. وقتی همه ملی پوشان در حمله شرکت کنند ممکن است در ضدحملات آسیب پذیر باشیم، اما من فکر نمی‌کنم علی رغم اینکه چند لایه سوریه دفاع کند باز هم از پس ما برآید.
پیشکسوت فوتبال درباره مسابقات جام ملت‌های آسیا را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: این مسابقات نشان داد که تیم‌های درجه دوم و سوم آسیا هم خیلی خوب پیشرفت کردند و با سرمایه گذاری توانستند مربیان خوبی را بیاورند و برای سال‌های آینده همین تیم‌ها می‌توانند برای آسیا خطرناک باشند، چون توقع از آن‌ها کم است، اما دارند خیلی خوب پیشرفت می‌کنند و مربیانی که می‌آورند کاملا برایشان تاثیرگذار است.
او درباره اینکه تیم ملی فوتبال ایران در صورت برد برابر تیم سوریه به مصاف برنده ژاپن و بحرین در مرحله یک چهارم نهایی می‌رود، گفت: عیار تیم ما مقابل  تیم‌های بزرگ همانند ژاپن مشخص می‌شود  ۴، ۵ تیم رده بالا در آسیا داریم که شامل تیم‌های ایران، عربستان، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا هستند و بازی‌های سختی این تیم‌ها برابر یکدیگر دارند. در نهایت باید ۴ تیم از همین تیم‌ها بالا بیایند مگر اینکه شگفتی اتفاق بیفتد و نتایج غیر قابل پیش بینی رخ بدهد.
کربکندی درباره اینکه صادق محرمی رباط صلیبی پاره کرد و نبودش در بازی‌های بعدی تیم ملی فوتبال تاثیرگذار است، بیان کرد: به طور طبیعی مهره‌هایی که از دست می‌دهیم درست است که جایگزینشان را داریم، اما به هر حال محرمی هم بازیکن خوبی بود. ما در بازی‌هایی که خیلی فشار ندارد متاسفانه داریم آسیب دیده می‌دهیم و این مصدومیت‌ها ممکن است در بازی‌های سخت ما را اذیت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا