سیاسی

ارزش هر رأی مردم در انتخابات از یک موشک نقطه‌زن بیشتر است

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید بدانند که ارزش هر رای آنان در انتخابات از یک موشک نقطه‌زن بیشتر است و دشمنان خارجی کشور با دیدن مشارکت حداکثری می‌فهمند که مردم ما هر چقدر هم که مشکلات داشته باشند اما باهم متحد هستند.فریدون عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مولفه های اثرگذار بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات، بیان کرد: زمانی که یک حکومت، یک دولت و یک نظام بخواهد قدرت داشته باشد، مهم ترین جلوه آن قدرت سرمایه اجتماعی آن حکومت است. سرمایه اجتماعی که باور داشته باشد اگر در آن حکومت زندگی کند، می تواند تولید ثروت کند و از کشور دفاع کند و کشاورزی و صنعت آن کشور را پیش ببرد. در ابتدا باید راه راضی نگه داشتن سرمایه اجتماعی را پیمود.
وی در ادامه اظهار کرد: دشمن دست بر روی همین ابزار قدرت ما یعنی سرمایه اجتماعی گذاشته و تلاش می کند تا این سرمایه اجتماعی را از نظام بگیرد.
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم وقتی ببینند که کمبودی وجود دارد و این کمبود سبب می شود تا آزادی و استقلال کشور به خطر بیفتد، حتما برای مقابله با دشمن همراهی خواهند کرد مشروط بر اینکه تبعیضی وجود نداشته باشد. بیش از ۹۰ درصد از کمبودها نیز به تحریم ها باز می گردد که در جامعه ما اثر می کند. متاسفانه هم جناح های سیاسی داخلی و هم رسانه های خارجی این ها را متوجه مدیران کشور می کنند.
وی افزود: اکنون زمانی که مشاهده می کنیم بیان سرمایه اجتماعی این است که برای چه رای دهم؟ برای این که وضع موجود حفظ شود. قانع کردن این سرمایه اجتماعی کار سخت است. سرمایه اجتماعی ما ضد انقلاب و ضد نظام نیستند بلکه می خواهند بیان کنند که ما از وضع موجود ناراحت هستیم.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه بیان کرد:  بیان کردن حق مردم است. باید هم نظام حقوق و دستمزد را اصلاح کرد و هم تبعیض را کنار زد اما  اکنون چه کار کنیم. الان که زمان انتخابات رسیده است صدا و سیما شروع می کند مصاحبه با عده ای. کار خوبی است. باید شور انتخاباتی ایجاد کرد. اما باید حواسمان باشد چه کسانی را قبلا رد صلاحیت کردیم. این ها از چه جناحی بودند. برخاسته از کدام بخش سرمایه اجتماعی بودند. اکنون چرا آنها را تایید می کنیم؟ این هم سوال مردم است. می گویند اگر بد بود که باید مدارک نشان دهیم و چرا رد شد. اگر خوب است که اشتباه کرده بودیم و باید عذرخواهی کنیم. نهادهای نظارتی باید با مردم رو راست باشند. بگویند دو یا سه دوره چگونه افراد را رد صلاحیت کردند و حال چرا تایید کردند؟
عباسی افزود: مردم باید بدانند که هر رای آنان در انتخابات ارزشش از یک موشک نقطه زن بیشتر است. دشمنان خارجی کشور با دیدن مشارکت حداکثری می فهمند که مردم ما هر چقدر هم که مشکلات داشته باشند اما باهم متحد هستند. استقلال و آزادی که کشور دارد با ارزش است و مردم برای حفظ آن باید پای صندوق های رای بیایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا