اقتصادیخبر ویژه

تشکیل کارگروه ویژه در حمل و نقل هوایی برای اجرای توصیه های جدید ایکائو در کنترل کرونا

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری، در پی توصیه‌های جدید سازمان جهانی هواپیمایی کشوری ایکائو در خصوص بازگشت صنعت هوانوردی به چرخه حمل و نقل پس از همه گیری ویروس کرونا، روز گذشته جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و مدیران کارگروه های مقابله با کرونا در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

در این جلسه مشکلات و اقدامات انجام یافته در جهت مقابله با ویروس کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت، همچنین مقرر شد کارگروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان سازمان و شرکت فرودگاه ها تشکیل و اقدامات لازم در خصوص عمل به توصیه‌های ایکائو انجام شود.

ایکائو ۱۱ توصیه برای بازگشت صنعت هوانوردی به چرخه حمل و نقل پس از همه گیری ویروس کرونا(COVID-19) به کشورهای عضو ابلاغ کرده که در حوزه های ایمنی، بهداشت عمومی، امنیت و تسهیلات، اقتصاد و درآمد و همچنین تبادل اطلاعات است.

ایکائو از کشورهای عضو انتظار دارد تا به این توصیه ها توجه کرده و اقدامات خود را در هر حوزه بر روی سایتی که به این منظور طراحی و اجرا کرده است بارگذاری کند.

همچنین برای کاهش مخاطرات در بهداشت عمومی، موارد و اقدامات جداگانه ای را تعریف کرده که در حوزه های عمومی، فرودگاهی، هواپیما، گروه پروازی و بار هواپیما(Cargo) تقسیم بندی می شود، این اطلاعات در سایت محافظت شده ایکائو منتشر و در اختیار افراد مشخص شده(Focal point) کشورهای عضو برای بروزرسانی اطلاعات قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا