خبر ویژهسیاسی

سرانجام نامعلوم ۱۸میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ در طرح تفحص مجلس مشخص می‌شود

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد دولت در اجرای قانون تأمین کالای اساسی مردم و تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی در مجلس، گفت: ارز دولتی پرونده طولانی دارد و از همان زمان که به ارز جهانگیری معروف شد، تعداد بسیاری این ارز را دریافت کردند و حتی کالای اساسی وارد نکردند، حدود ۱۸ میلیارد دلار با قیمت‌های مختلف ارز یارانه‌ای دریافت کردند و در بازار آزاد فروختند و یا کالا وارد کرده با نرخ آزاد فروختند و یا کلاً کالایی وارد نکردند.

وی در همین راستا افزود: براین‌اساس این موضوع نیاز به یک تحقیق و تفحص جامع دارد تا مشخص شود چه‌کسانی این ارز را دریافت کرده‌اند و آیا طبق تعهد خود عمل کرده‌اند یا خیر.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: نهاد‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات و یا سازمان بازرسی در بسیاری اوقات این مسایل را بررسی می‌کنند، اما اکنون مجلس به‌عنوان پشتیبان وارد این کار شده است تا گزارش‌های متقن و دقیقی را که به دستش می‌رسد تجمیع و به دستگاه قضایی ارسال کند.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی تأکید کرد: در طرح تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی، سرانجام نامعلوم ۱۸ میلیارد دلار ارز یارانه‌ای مشخص خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا