اقتصادیبورسخبر ویژه

اصلاح شاخص در کنار افزایش ۲ برابری حجم و ارزش معاملات بورس

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۳میلیارد و ۴۱۴میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۸هزار و ۲۰۳میلیارد تومان در بیش از ۷۸۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۹هزار و ۶۸۹واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۳۰هزار و ۹۶۱واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های گروه مپنا، ایران خودرو و پتروشیمی نوری با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۴۲۳میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۵۱میلیارد تومان در ۳۰۹هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۲۸واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۰هزار و ۲۳۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی زاگرس، پلیمرآریا ساسول و مجتمع جهان فولاد سیرجان شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و تولیدی نیروی برق دماوند بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا