اخبار یکسیاسی

در مناظره ترامپ و جو بایدن چه گذشت؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش پیام فوری : 

آخرین مناظره انتخابات آمریکا با موضوع کرونا شروع شد.

ترامپ درباره کرونا: ما بزرگترین اقتصاد دنیارو  داریم تا با بیماری مخوفی که از چین آمده مبارزه کنیم  ، ۸۵ درصد مرگ میر پایین  آمده  و به مراتب از کشور های دیگر کمتر است و واکسن طی هفته های آینده تکمیل و توزیع خواهد شد ، من گرفتار بیماری بودم و درمان  پیدا کردم تحت درمان خاصی قرار گرفتم.

بایدن درباره کرونا: ابزار مورد نیاز را در اخیار می گذاریم ، روشی که این رییس جمهور در پیش گرفته و به بحران  رسیدگی  کرده فاجعه آمیز بوده، ای مردم من این را پایان می دهم

ترامپ درباره واکسن: چهارچوپ زمانی ما درست است  و در باره لجستیی توزیع آن  راحت است به محض داشتن یک صد میلیون نسخه واکسن آن را فورا می فرستیم

بایدن :ما داریم وارد زمستان تاریک می شویم وترامپ هیچ برنامه ندارد.

ترامپ درباره تعطیلی کشور: من تعطیل کردم گفتند که بد است و  حالا می گویند باید زودتر تعطیل میکردی ، دموکرات ها همه چیز را تعطیل می کنند همه دارند تلف می شوند.من می خواهم مدارس باز باشد. ما نمی توانیم کشور را تعطیل کنیم.

بایدن: من  می خواهم جلوی ویروس را بگیرم نه که کشور را تعطیل کنم. آقای ترامپ به جای اینکه برود در  زمین گلفش باید مذاکره می کرد تا ببیند چه کار  باید بکند ما نیاز به  استاندارد ها داریم نرخ تولید باید بالا برود سالن ورزشی و … باز نشود ایمن باشد. با ایمنی باز کنیم ، در یک رستوران دیوار پلاستیکی باشد ردیابی بکنیم  آزمایش انجام دهیم.

بایدن: ترامپ در جریان بود که این موضوع چقدر خطرناک است اما اطلاع نداد و و دوستان او به وال استریت رفتند سهام فروختند

ترامپ: شما کسی هستید که پول وال استریت را می گیرید نه من  ، ما به پول آنجا نیازی نداریم.

بایدن درباره دخالت احتمالی سایر کشور ها در انتخابات : هر کشوری در انتخابات آمریکا مداخله  کند، بهایش را خواهد پرداخت، مداخله در حاکمیت ایالات متحده آمریکا  بها دارد چرا پوتین هیچ چیزی در این باره  نگفته ، نمی دانم ایرانی ها چیزی گفته اند یا نه.

همه چیز هایی که در باره روسیه  اتفاق افتاد چرا این رییس جمهوری نمی خواهد با پوتین  برخورد کند نمی دانم چرا کاری نمی کند.

ترامپ: بایدن سه و نیم میلیون دلار از روسیه گرفت، یک بار توضیح دهید، من پولی از روسیه نگرفتم و  نمی گیرم.

هیچ کس برخورد سخت تری با روسیه نکرده در مقایسه با  من ، بایدن داشت ملحفه و بالشت می فروخت من با تانک مقابله می کردم.

 

بایدن: من یک سنت و ویک پنی از هیچ منبع خارجی نگرفتم. من ۲۲سال سابقه  مالیاتی را منتشر کردم، ترامپ  یک سال را منتشر نکرد، چین و روسیه به تو خیلی پول می دهند .

ترامپ: من طی سالها ی اخیر دهها میلیون دلار مالیات داده ام، همه اش ۷۵۰ دلار می گویند، چین به من پول نمی دهد شما پول می گیرید از اوکراین شما پول گرفتید.

ترامپ در باره کره شمالی:وقتی با اوباما  در کاخ سفید صحبت کردم ، گفت بزرگ ترین معظل کره شمالی است من و  رهبر کره شمالی رابطه خوبی داریم و جنگی در کار نیست .

 

بایدن: ما  برای آنها روشن می کنیم، همانطور که برای چین این کار را کردیم، ترامپ چیکار کرد مشروعیت داد به کره شمالی به یک اوباش گفت دوست خوب من تنها به این شرط حرف میزنیم که توانایی هسته کره شمالی کاهش یابد.

بایدن در باره بیمه آمریکا، همه را قابل پوشش می کنم به این شکل که هزینه ماهانه بیمه و قیمت داروها را پایین بیاوریم من می خوام بیمه های خصوصی را حذف کنم. بیمه حق کامل مردم است.

 

ترامپ: ۴۷سال در کارهای مختلف بود ولی هیچ کاری نکرد. تمام مراقبت بهداشتی شما را می خواهد  از بین ببرد،  سندرز تلاش کرد و موفق نشد این کار ساز نمی شود.

 

بایدن در باره بازار سهام:قضیه  رشد آن و مقیاسش را فقط ترامپ دارد. در باره بالا بردن دستمزد ها باید به کسب کارهای کوچک کمک کنیم.

ترامپ: مردم شش تا هفت دلار در ساعت درآمد دارند هر چیزی زیر ۱۵دلار شمارا زیر فقر میگذارد.

ترامپ درباره انتخابات: ما کشور را موفق کنیم مثل قبل از اپیدمی کرونا، ما کمترین میزان بیکاری را در میان سیاه پوستان، اسپانیای تباران و آسیایی تباران داشتیم، اگر بایدن انتخاب شود شما یک دوران سخت خواهید  داشت و روز اندوه باری برای کشور خواهد بود.

بایدن:من رییس جمهور آمریکا هستم چه به من رای داده اید چه نداده اید، این نژاد  پرستی نهادینه را از بین ببریم، مطمئن شویم همه شما یک فرصت دارید.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا