اقتصادیبانک و بیمهبورسخبر ویژه

تراز ارزی ۷ میلیارد دلار مثبت شد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از بورس۲۴،گزارشات شرکت ها و رشد های اتفاق افتاده در بازارهای موازی بسیاری از سهام شرکت ها را بیش از پیش برای سرمایه گذاری جذاب کرد و درآمد این شرکت ها را دستخوش تغییرات بسیار خوبی نموده به نحوی که باید منتظر گزارشات شش ماهه جذابی از سوی شرکت ها باشیم.

یکی از سهم های ارزنده بازار که اگر با دید تحلیل گرانه مورد بررسی قرار گیرد جزو بهترین های گروه بانکی است و شاید در زمره کم ریسک ترین های بازار باشد، بانک ملت است.

این شرکت هم از دید پیشتازی و رهبری در کسب و کار و هم از نظر دارایی های تحت مدیریت و همچنین از حیث قیمت بسیار ارزنده است.

این روزها “وبملت” حتی در مقایسه با قیمت سهام سایر شرکت های هم گروه خود نیز جذاب تر است ، همه این موارد در کنار هم می طلبد تا سرمایه گذاران قدری عمیق تر به تحلیل این سهم پرپتانسیل بپردازند.

هر ماه ، ۱۰۰۰ میلیارد تومان تراز عملیاتی مثبت

محمدتقی صمدی ، رئیس هیات مدیره بانک ملت در تشریح آخرین وضعیت عملیاتی بانک ملت  گفت: بانک ملت جز معدود بانک هایی است که از نظر ساختار ترازنامه و عملیات محوری بانک در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در سال مالی جاری بر اساس گزارشاتی که تاکنون منتشر کرده ، جمع پنج ماهه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان و به طور متوسط در هر ماه بیش از هزار میلیارد تومان تراز عملیاتی بانک ، مثبت بوده است. این روند با توجه به برنامه هایی که در نظر گرفته شده است تداوم خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: در کنار وضعیت مطلوب بانک در حوزه کسب و کار محوری، مازاد خالص دارائی های ارزی بانک یکی از پتانسیل هایی است که بر جذابیت های بانک می افزاید و منجر به تقویت متغیرهای بنیادی سهام «وبملت» می شود.

این مقام مسئول در «وبملت» گفت: بر اساس آنچه که در صورت های مالی بانک منتشر کردیم ، بانک ملت در حدود ۷ میلیارد دلار تراز ارزی مثبت دارد که این دارایی با توجه به شرایط موجود در بازار ارز منجر به شناسایی درآمد مطلوبی در پایان دوره خواهد شد.در نتیجه با توجه به این سرفصل درآمدی روند قیمتی سهام بانک نیز باید از روند صعودی در این بازار اثر بپذیرد.

این مقام مسئول در بانک ملت گفت: از جمله برنامه هایی که در بانک ملت وجود دارد عرضه اولیه گروه مالی ملت است، این مجموعه خود دارایی های ارزشمندی را در اختیار دارد و در حال طی روند پذیرش و عرضه است تا بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن در سال جاری اقدام به عرضه این شرکت در بازار سهام کنیم. طبیعتا عرضه این دارایی ارزنده در بازار سهام با توجه به قیمت تمام شده آن عایدی خوبی برای بانک در پی خواهد داشت.

صمدی به توفیق بانک ملت در اخذ تائیدیه بانک مرکزی نسبت به سرمایه پایه نافذ خود در هفته گذشته اشاره کرد و گفت : افزایش سرمایه پایه نافذ بانک به میزان ۲۴۰ درصد منجر به رشد قابل توجه فعالیت های اصلی بانک خواهد شد و این خود آثار مثبتی بر توسعه عملیات محوری بانک ، افزایش توان اعتبار دهی و بالا بردن پتانسیل سودآوری بانک خواهد داشت.ضمنا افزایش سرمایه از محل اندوخته سود تسعیر و سود انباشته با جدیت از سوی بانک در حال پیگیری است و در حال طی مراحل قانونی برای اخذ مجوز های لازم هستیم.خبر مثبت دیگر ابلاغ بانک مرکزی در خصوص افزایش سرمایه از محل آورده نقدی در بانک های بورسی است که این برنامه را نیز در موعد مقرر پیش خواهیم برد.

صمدی در پایان افزود : سهام بانک ملت با توجه به تنوع پرتفولیو دارایی های در اختیار بانک، ساختار ترازنامه ای مستحکم، چرخه عملیات سودآور و مستمر، حجم قابل توجه دارایی های ارزی و آثار مالی عملیات تسعیر بر گزارش های مالی بانک، همواره از منظر تحلیل بنیادی مورد توجه سرمایه گذاران قرار داشته است و به عنوان سهمی با قدرت نقدشوندگی بالا، در سبد سهام صندوق های سرمایه گذاری وزن قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. بدون تردید سهامداران بانک ملت در میان مدت از برکات و منافع سهامداری خود در این نماد پربیننده و پرطرفدار منتفع خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا