اقتصادیخبر ویژهنفت و انرژی

بهره برداری ایمن با تعویض ترانسمیتر فشار خروجی خط در مرکز انتقال نفت پایطاق

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه غرب؛کارشناس مهندسی ابزار دقیق و کنترل با اعلام این خبر گفت: این ترانسمیتر به منظور پالایش فشار خروجی این مرکز انتقال نفت به خصوص فشار استاتیک در زمان توقف خط و جلوگیری از نشتی و ممانعت از آلودگی زیست محیطی تعویض شد.

مهندس بهزاد تیموری با بیان این مطلب که ترانسمیتر قدیمی به علت عدم دقت کافی و گاها نمایش اطلاعات فشار به صورت غیر واقعی موجب خطای بهره برداری می شد؛ افزود: در این راستا پس از تهیه و تامین تجهیز، نصب و راه اندازی و ارتباط آن با سامانه کنترل (PLC) و انجام تنظیمات، ترانسمیتر جدید در مدار بهره برداری قرار گرفت.

وی در ادامه به اهمیت ترانسمیترها در عملیات انتقال پایدار مواد نفتی اشاره و عنوان کرد: نمایش اطلاعات مربوط به فشار خط که عملیات کنترل و انتقال مواد بر پایه فشار این تجهیز صورت میگیرد. که هم میزان انتقال مواد نفتی و هم پایش حفظ خطوط و همچنین جلوگیری از پارگی خطوط، ناشی از این داده می باشد.

مهندس تیموری اعلام کرد: در این مرکز انتقال نفت سه دستگاه ترانسمیتر وجود دارد و تعویض تجهیز یاد شده در زمان توقف خط بود که در آن زمان اطلاعات خط براساس فشار سنج موجود، کنترل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا