اقتصادیخبر ویژهنفت و انرژی

طرح تبدیل یارانه‌ای خودروهای مسافربر شخصی به گازسوز آغاز می‌شود

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از وبسایت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، محمدحسین باقری با اشاره به آخرین وضعیت تبدیل خودروهای عمومی، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اقتصاد، تبدیل یارانه‌ای خودروها به گازسوز برای خودروهای عمومی به صورت رایگان است که شامل تاکسی ها و انواع وانت‌ها با هر نوع پلاک شخصی و غیر شخصی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در فاز اول اجرای این طرح هستیم و با پیشرفت کار فاز دوم را نیز شروع خواهیم کرد، تاکید کرد: فاز دوم خودروهای مسافربر شخصی هستند که شامل اسنپ، تپسی و آژانس‌هایی که تحت کنترل و نظارت وزارت کشور و یا شهرداری‌ها هستند، می‌شود. در واقع دو فاز برای این طرح در نظر گرفته شده که شامل خودروهای عمومی و مسافربرهای شخصی است.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به پیشرفت انجام شده در مسیر فاز اول اجرای طرح، اظهار کرد: در حال حاضر باتوجه به شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا با تعطیلی کارگاه‌ها روبه‌رو بودیم ولی باتوجه به رعایت پروتکل‌ها از اواسط خرداد ماه پیمانکاران، کار تبدیل را آغاز کردند و ثبت‌نام نیز در WWW.GCR.NIOPDC.IR در حال انجام است.

۹۵ هزار نفر ثبت‌نام کردند

به گفته باقری تا کنون حدود ۹۵ هزار ثبت‌نام صورت گرفته که از این تعداد ۲۶ هزار و ۴۰۰ خودرو شامل این طرح شده‌اند، ۷۵۰۰ خودرو تبدیل شده و ۱۴ هزار و ۵۰۰ خودرو در صف تبدیل هستند و نوبت خود را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۶۰۰ خودرو دیگر هنوز کارگاه خود را انتخاب نکرده‌اند و در فرایند کار انتخاب کارگاه و زمان مناسب برای تبدیل هستند، تصریح کرد: با توجه به استقبال خودروهای عمومی باید شرایط را بررسی کنیم و بعد از اینکه وضعیت خودروهای عمومی مشخص شد به سراغ خودروهای مسافربر شخصی می‌رویم.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: در مجموع یک میلیون ۴۶۴ هزار خودرو در طرح تبدیل رایگان قرار دارند که از این تعداد آنچه که خودرو عمومی وجود داشته باشد و در سامانه ثبت‌نام کنند تبدیل خواهیم کرد و بعد از اینکه این فاز انجام شد مرحله بعدی تبدیل یارانه‌ای مسافربرهای شخصی انجام می‌شود.

باقری با تاکید بر اینکه طرح کلی مجموع خودروهای عمومی و مسافربر شخصی یک میلیون و ۴۶۶ هزار خودرو را پوشش می‌دهد که ما امیدواریم فرایند به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم این طرح را به طور کامل اجرایی کنیم، گفت: زمان اجرای فاز دوم بستگی به شرایط و استقبال خودروهای عمومی دارد اما باتوجه به صحبت‌هایی که با مسئولان ذیربط صورت گرفته است، احتمال دارد که طی ماه‌های آینده بحث خودروهای شخصی را مورد بررسی قرار دهیم و کار تبدیل آن ها را نیز آغاز کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا