اخبار یکاقتصادیبالای صفحه دسته بندیبانک و بیمهچهار خبرصدای شما

قانون ایثارگران زیر پای مدیرعامل بانک صادرات، چه کسی پاسخگو است؟؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه


به گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیل پیام فوری طبق اسناد و گزارش واصله از ایثارگران بانک صادرات ایران ،حجت اله صیدی مدیر عامل این بانک بعد از حضورش در این بانک مصوبه ایثارگران را که از سوی مجلس شورای اسلامی صادر و به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه بالاترین مقام اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی به تمامی دستگاهها و سازمانها ابلاع شده است متاسفانه زیر پا گذاشته و ضمن ابطال مصوبه مدیریت وقت(سیاوش زراعتی) در اقدامی تامل برانگیز به اجبار تعدادی از ایثارگران را به اجبار به مرخصی اعزام و سپس بازنشسته و روانه منزل کرده‌است و در مقابل از بازنشستگان سایر نهاد ها و سازمان ها از جمله وزارت کشور و سایر سازمانها در سمت های معاونت این بانک بکار گرفته شده است .
ایثارگران بانک صادرات ضمن گلایه از عملکرد ضعیف حجت اله صیدی مدیر عامل این بانک نسبت به بی تفاوتی به این مصوبه واکنش نشان داده و موضوع را جهت احیای حق خود به سازمان کار و امور اجتماعی استان های خود ارجاع داده اند که باتوجه به احکام صادره و اسناد موجود بانک صادرات مستند به ماده ۵۱ قانون خدمات رسانی که مکلف به پرداخت مبالغی به عنوان فوق العاده ایثارگری شده است و یا ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری برای ایثارگران که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی به بالا هستند مبنی بر استمرار خدمت مورد قبول واقع ندانسته و تعدادی از ایثارگران شامل رزمندگان. جانبازان و خانواده شهدای این بانک که یادگاران هشت سال دوران دفاع مقدس هستند مورد بی مهری و بی توجهی قرارداده است.
شایان ذکر است بانک های هم ردیف بانک صادرات همچون بانک تجارت این قانون را مورد پذیرش قرار داده اند ولی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک صادرات نسبت به آرا و احکام صادره از کمیسیون ماده ۱۶ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی لژ ونیز وزارت کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تخلف بین کارفرما و نیروی کار برای اعزام به مرخصی اجباری پرسنل که توسط بانک صادرات انجام شده است قبول نداشته و همچنان مدیریت این بانک در عدم اجرای قوانین پافشاری دارد و به نوعی از اجرای آن سر باز می زند لذا این تصور است که نظارت بر اجرای قوانین صادره از مجلس به سایر دستگاهها صورت نمی گیرد و بانک صادرات از جمله بانک هایی است که همچنان بخشی از سهامش مربوط به دولت بوده و می بایست از قوانین مجلس محترم شورای اسلامی تبعیت کند.
حال امیدواریم دستگاه های نظارتی اعم از قوه قضائیه ، مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی و امور ایثارگران که رویکرد انقلابی در پیش گرفته با ورود به این موضوع ضمن دفاع از حقوق ایثارگران از پایمال شدن حقوق آن ها جلوگیری به عمل آورد.

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. سلام متاسفانه غیر بانکی ها که توسط مدیرعامل اتوبوسی وارد بانک میشوند مثل همین معاون مدیر عامل که معاون منابع انسانی هست و بازنشسته استانداری وبا الفبای بانکی آشنا نیستند در مورد کارکنان بانک که ۳۰ سال خاک باجه هارو خوردند تصمیم گیرهای غلطی مثل مرخصی اجباری و بازنشستگی تصمیم گیری می کنند.

  2. سلام متاسفانه غیر بانکی ها که توسط مدیرعامل اتوبوسی وارد بانک میشوند مثل همین معاون مدیر عامل که معاون منابع انسانی هست و بازنشسته استانداری وبا الفبای بانکی آشنا نیستند در مورد کارکنان بانک که ۳۰ سال خاک باجه هارو خوردند تصمیم گیرهای غلطی مثل مرخصی اجباری و بازنشستگی تصمیم گیری می کنند.

  3. آقایون هئیت مدیره که حقوق ایثارگران را پایمال کردن همگی خود بازنشسته اند و متاسفانه هیچ اصلاح بانکی توسط وزرات اقتصاد صورت نگرفته همگی تعطیل اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا