خبر ویژهمدیریت شهری

توسعه شرقى خط ۴ در ۳ فاز

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

على امام مدیرعامل این شرکت با اعلام برنامه توسعه شرقى خط ۴ متروى تهران خاطرنشان کرد: این برنامه در ۳ فاز طراحى شده که هر یک از فازها در مدت زمان ۳ سال به بهره‌بردارى مى‌رسد و در صورت تامین مناسب بودجه امکان اجراى همزمان ۳ فاز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مترو عنوان کرد: در تلاشیم براى توسعه شرقى خط ۴ متروى تهران نسبت به استفاده و جذب سرمایه‌گذار و ظرفیت مجتمع‌هاى ایستگاهى اقدام کنیم.

او با اشاره به اینکه توسعه شرقى خط ۴ مترو شامل۱۰ و نیم کیلومتر و ۹ ایستگاه است، عنوان کرد: این اقدام در راستاى افزایش ظرفیت خط و تکمیل پوشش شبکه ریلى در پایتخت انجام مى‌شود.

امام با اشاره به این که برخلاف برخى دیدگاه‌هاى گذشته، شاخص موفقیت در اجراى برنامه براى ما فقط نعداد تونل و ایستگاه ساخته شده نمى‌باشد، تاکید کرد: ملاک اصلى برای ما افزایش بهره‌ورى و رضایت شهروندان است زیرا در غیر این صورت با خواب سرمایه و اتلاف آن مواجه مى‌شویم و از سوى دیگر هدف اصلى در اقدامات فراموش مى‌شود.

او با تاکید بر این که اجراى برنامه توسعه شرقى خط ۴ متروى تهران منوط به نحوه تامین مالى است، عنوان کرد‌: فاز اول این پروژه شامل ساخت ۴ ایستگاه است که بر این اساس خط ۴ در تقاطع سردار سلیمانى – باقرى به خط ۲ متصل مى‌شود.

امام با اشاره به این که توسعه شرقى خط ۴ امکان تبادل مسافر با خطوط ۲، ۱۰ و اکسپرس B را فراهم مىکند، افزود: به نظر مى‌رسد در سال جارى مرحله طراحى فاز اول این برنامه به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت متروى تهران در پایان ابراز امیدارى کرد: در بهمن ماه جارى مناقصه پیمانکار فاز اول برنامه توسعه شرقى خط ۴ برگزار و پیمانکار نهایى انتخاب خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا