خبر ویژهمدیریت شهری

برگزاری چهل و هشتمین نشست شورای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در آغاز این نشست محمدرضا جوادی یگانه رئیس شورای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت،  ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه، تاخیر در برگزاری منظم جلسات این شورا که همواره مورد تاکید شهردار تهران به عنوان یکی از مهم ترین و موثرترین شوراهای شهرداری تهران می باشد را محدودیت های پیش آمده در اثر شیوع بیماری کوید ۱۹ دانست.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران فضای چند ماهه ی اخیر کشور را فضایی مملو از ایثار و شهادت دانست که مجددا عطر جهاد و شهادت را به خود گرفته و افزود: در چند ماه اخیر، حماسه ی شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و پس از آن فضای شیوع ویروس کرونا  دلاوری ها، ایثار و ازخودگذشتگی های دوران دفاع مقدس را زنده کرد. نمونه ی موفق آن، رزمایش همدلی بود که به همت سردار یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله در سطح شهر تهران اجرایی شد. نتیجه ی این اقدامات در نظرسنجی‌هایی که به صورت متوالی شهرداری تهران از نیمه اول اسفندماه ۹۸ در شش دوره، درباره ی میزان رضایت شهروندان انجام داد، به خوبی قابل درک است که به صورت منظم از میزان نارضایتی مردم کاسته شده است. نارضایتی از دولت و نهادهای عمومی از ۶۵ درصد به ۴۱ درصد رسیده و این عملا رضایت مردم را به دنبال داشته است. همچنین میزان اعتماد مردم به آمارهای رسمی نیز به طور منظم افزایش پیدا کرده است. با دستیابی به این نتایج، کلیه دستگاه ها و نهاد های مسئول، نگاه مشترک ایجاد شده در جامعه در این دوران را باید فرصتی مناسب در جهت همدلی و همراهی هرچه بیشتر دانسته و موثر عمل کنند.

جوادی یگانه در پایان با اشاره به طرح یادمان شهدای ترور که از نیمه دوم سال  ۹۸  در دستور کار این معاونت قراردارد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت اعضای شورای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت در سازمان ها و نهادهای مختلف، امیدواریم بتوانیم در سال جاری این طرح را عملیاتی و اجرایی کنیم.

علی اصغرجعفری مدیرعامل موزه انقلاب و دفاع مقدس به عنوان دبیر جلسه، ضمن گرامیداشت یاد و نام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهدای انقلاب، مدافعان وطن، مدافعان حرم و مدافعان سلامت، همچین یاد سردار دلها شهید سلیمانی و شهدای عملیات بیت المقدس افزود: امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، این حماسه ی بزرگ و ایستادگی و مقاومت را جشن می‌گیریم تا نسل جوان هرچه بیشتر با این دستاوردها آشناگردند.  همچنین براساس اعلام ستاد مرکزی، سوم خرداد تا پایان اسفندماه سال جاری در قالب ۴۳  هفته برنامه ها پیش بینی شده است که امیدواریم این شورا نیز بتواند کارهایی را در این زمینه انجام دهد.

جفعری همچنین از افتتاح موزه و سراسرنمای مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در هفته اول تیرماه و اولین نمایشگاه و موزه‌ی جبهه ی مقاومت شامل نمایشگاه پایان داعش و کشورهای اسلامی خبر داد.

در ادامه این نشست نیز ۲ دستور جلسه از جمله: طرح ایجاد کارگروه ویژه برای پیگیری سیاست های کلان حوزه ی ایثار توسط حسین مظفر طرح موضوع شد و پس از آن کمیسیون مربوطه به ریاست سردار یزدی جهت بررسی جزئیات بیشتر تشکیل شد.

دستور جلسه دوم، اقدامات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران توسط سردار محسن شیخی در خصوص مکان هایی که در سطح شهر تهران بمباران و یا موشک خورده، ارائه شد.

پس از آن  جعفری در این خصوص اظهار کرد: یکی از غفلت ها در  این زمینه، مکان ها و رویداد های ترور است که به فراموشی سپرده شده است. این طرح نیاز به مطالعات دقیق تر، روش های جذابتر و هنرمندانه تری دارد که می توان از طریق فراخوان ها از ایده های جوانان در زمینه ی بازطراحی مکان ها و شخصیت ها استفاده کرد.

در پایان مقرر شد، جزئیات طرح شهدای ترور تا جلسه ی آینده مورد بررسی دقیق اعضا قرار گرفته و جلسه ی آینده تصویب گردد.

لازم به ذکر است این نشست با حضور سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیر محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، حمید علی صمیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار احمد نوریان معاون فرهنگی و اجتماعی ناجا، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر سهرابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، سردار محسن شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مجتبی سالک رازی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، رضا جلالی مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران، حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، شاهین مظفری مشاور و مدیر حوزه ریاست مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین رحیمیان رئیس تولیت جمکران، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات، مجتبی رحمان دوست مدیرعامل مجمع خیرین کشور، سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین، سردار محمدعلی آسودی مسئول موسسه علمی فرهنگی پاسداران اهل قلم، حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجداستان تهران، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش روز گذشته در سالن جلسات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا