خبر ویژهمدیریت شهری

تکمیل و تجهیز پایانه کلاهدوز

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

على امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر تکمیل و تجهیز پایانه کلاهدوز در شرقى‌ترین نقطه خط ۴ متروى تهران عنوان کرد: در سال‌هاى گذشته پارکینگ پایانه کلاهدوز راه‌اندازى شده بود. آنچه که اکنون به عنوان پروژه عملیات عمرانى این پایانه در نظر گرفته شده مربوط به راه‌اندازى بخش تعمیرگاهى است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) گفت: بخش عمرانى این پروژه در۲ فاز انجام مى‌شود که طراحى فاز اول آن انجام و عملیات عمرانى آن تاچند ماه آینده آغاز مى‌شود.

او با بیان این که طراحى و اجراى فاز دوم این پروژه در برنامه سال آینده قرار دارد، افزود:  پیش‌بینى مىشود ۸۰۰ میلیارد تومان براى تکمیل بخش عمرانى پایانه کلاهدوز هزینه شود.

امام در خصوص پروژه تجهیز پایانه کلاهدوز عنوان کرد: تجهیز این پایانه نیز توسط یک پیمانکار به صورت جداگانه انجام خواهد شد. مواردى همانند تجهیزات تعمیرگاهى، سیستم شستشوى قطارها و بالابر مهمترین و پر هزینه‌ترین بخش پروژه تجهیز پایانه کلاهدوز است.

او با اشاره به اینکه سیستم شستشوى قطار در سال‌هاى گذشته از شرکت‌هاى چینى خریدارى مىشد، گفت: اکنون این سیستم از شرکت‌هاى داخلى تامین مى‌شود اما سایر تجهیزات تعمیرگاهى باید از خارج کشور تهیه شود.

مدیرعامل شرکت متروى تهران با اشاره به این که بر اساس برآوردهاى صورت گرفته تجهیز پایانه کلاهدوز ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد، اظهار کرد: اکنون در حال انتخاب مشاور تجهیز پایانه کلاهدوز هستیم. با توجه به محدودیت بودجه‌اى آغاز عملیات اجرایی پروژه تجهیز سال آینده انجام مى‌شود.

امام در پایان با اشاره به اینکه تکمیل و تجهیز پایانه کلاهدوز یکى از مهمترین اقدامات براى کاهش سرفاصله حرکتى قطارها از ۴ به ۲ و نیم دقیقه در خط ۴ متروى تهران است، گفت: به دلیل این که پارکینگ پایانه کلاهدوز قبلاً افتتاح شده بود مدیران در دوره‌هاى گذشته برای تجهیز و تکمیل آن رغبتى نداشتند اما با توجه به این که در دوره فعلى سیاست شرکت مترو کاهش سرفاصله حرکتى قطارها و بهبود خدمات رسانى به شهروندان در کنار تکمیل و توسعه خطوط است، این پروژه با وجود هزینه بالایى که دارد در دستور کار شرکت مترو قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا