اقتصادی

شاه‌میرزایی: قدرت خرید مردم باید بالا رود و گرنه تولید لطمه می‌خورد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معاون وزیر صمت با بیان اینکه قدرت خرید مردم باید بالا رود و گرنه به تولید لطمه می‌خورد گفت: رشد نقدینگی برای تامین تولید و توزیع باید ایجادشود و نقدینگی را نیز باید از دست دلال ها خارج کرد.به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی رضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در همایش بازرسی نظارت و کنترل بازار اظهارداشت: در جلسه اخیر تنظیم بازار جمع بندی شد وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسکن و راه و شهرسازی بر تنظیم بازار در حوزه خود ورود داشته باشند.
وی افزود: همه کالاهای که افزایش قیمت پیدا می کند به خاطر سنگ ترازیی است و آن سنگ تراز در حال کوچک تر شدن است.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه کسانی که متولی حفظ ارزش ریال هستند باید اقدامات لازم را انجام دهد ادامه داد: در حوزه پولی مالی مشکلاتی وجود دارد ،نمی‌توان گفت که به خاطر تحریم  باید هر سال این اندازه تورم داشته باشیم.
معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در کف بازار، وقتی قیمت ارز و املاک رشد می‌کند نرخ کالا ها نیز رشد می‌کند اما ما مسولیت خود را انجام می‌دهیم.
وی تصریح کرد: در وزارت صمت مساله تامین کالا نکته اصلی تنظیم بازار است و وقتی موجودی باشد بازار نیز تنظیم می‌شود که در زمینه لاستیک نیز مساله همین بود و اقدامات لازم برای تنظیم بازار انجام شد.
شاه میرزای گفت: در برنامه ریزی جدید تنظیم بازار؛ قانون انتزاع سر جای خود و مسئولیت تنظیم بازار کشاورزی با خودشان است اما در حوزه بازرسی اقدامات به صورت متمرکز و هماهنگ انجام می‌شود.
وی افزود: تفکر رییس جمهور آن است که هر کاری با همکاری اصناف انجام شود؛ اصناف وسط میدان هستند و مسایل میدانی را می‌توانند کنترل کنند.
وی افزود: اصناف به تازگی با وزارتخانه های  صمت و جهاد کشاورزی نیز تفاهم نامه ای در این ارتباط امضا کرده‌اند.
جلوی برگزاری نمایشگاه های موازی با اصناف را می‌گیریم
این مقام سئول گفت: رکود در اصناف جدی است و در حوزه پوشاک و کفش که بخش عمده فروش خود رو در شب عید انجام می‌دهند، باید توجه ویژه داشت.
وی اظهارداشت: شهرداری برای خودش نمایشگاه فروش کالای بهاره برگزار می‌گذارد که غیرقانونی است و از طرفی باید توجه داشت که داشت که وزارت ارشاد فقط در بخش طراحی لباس باید نمایشگاه برگزار کنند و بخش فروش با اصناف است.
وی گفت: برای شب عید امسال اجازه برگزاری نمایشگاه موازی با اصناف را نمیدونم اما اگر خود اتاق در شهرستان اقدام به برگزاری نکنند استانداری ها خود اقدام می‌کنند.
بخش تولید و توزیع نیازمند رشد نقدینگی است نه دلال ها
شاه میرزای گفت: رشد نقدینگی برای تامین تولید و توزیع باید ایجاد و  نقدینگی را از دست دلال ها خارج کرد.
وی تصریح کرد: کالابرگ این نیست که الان اجرا شده است و در صورتی که به جای پول به فروشنده اعتبار برای خرید داده و زنجره کالا تامین شود.
مدیریت میادین میوه و تره بار به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شود
معاون وزیر صمت گفت: قدرت خرید مردم را نیز باید بالا رود و گرنه به تولید لطمه می‌خورد.
وی همچنین در بخش دیگری از صحب های خود بر لزوم مدیریت میادین میوه و تره بار به وزارت جهاد کشاوی برای عرضه کالاهای با قیمت مصوب و تنظیم بازاری اشاره کرد. انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا