دسته‌بندی نشده

هیچ کس به خاطر اعتقاد دینی اش با تبعیض مواجه نشد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

او اخیرا در نشستی خبری گفت مسجد «بایدا» سند ملک و بنا و گواهی ثبت مکان دینی دارد و به همین دلیل قانون از آن حفاظت می کند.


عبدالصغیر ختم الله امام مسجد بایدا

لازم به ذکر است مسجد «بایدا» با ۲۰۰۰ متر محوطه و ۳۲۰۰ متر ساختمان در منطقه «کوه آسمانی» شهر اورومچی قرار دارد.

عبدالصغیر ختم الله که ۱۸ سال امامت مسجد «بایدا» را بر عهده داشته گفت در شین جیانگ هر کسی حق داشتن اعتقاد دینی و یا نداشتن آن را دارد و این یک امر کاملاً شخصی است. او تاکید کرد هیچ موردی از تبعیض به خاطر اعتقاد دینی در شین جیانگ مشادهده نکرده است.

او با اشاره به آنکه همه فعالیتهای دینی از جمله اقامه نماز و آیین نماز جمعه و دیگر رویدادها و عیدهای مهم مسلمانان از جمله ماه رمضان و عید قربان همانند دیگر کشورها و مناطق مسلمان نشین جهان انجام می شود گفت با توجه به گوناگون بودن اقوام پیرو دین اسلام در شین جیانگ، قرآن کریم و دیگر کتاب های مربوط به دین اسلام به زبان های اویغوری، قزاقی، قرقیزی و زبان رسمی چین ترجمه و منتشر شده است.


مسجد بایدا

امام مسجد «بایدا» که سابقه تحصیل در یکی از حوزه های علمیه شین جیانگ را نیز داشته، درباره آموزش علوم دینی در این منطقه گفت که در شین جیانگ ده حوزه علمیه برای دین اسلام وجود دارد. او افزود حوزه های علمیه شین جیانگ جزو مقاصد مهم دانشمندان دیگر کشورها از جمله محققان اندیشکده های اسلامی دیگر کشورها هنگام سفر به شین جیانگ هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا