دسته‌بندی نشده

مسابقات قهرمانی بازی‌های الکترونیکی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مسابقات قهرمانی بازی‌های الکترونیکی شور و نشاطی ورزشی ایجاد می کنند_fororder_3865056417136072823

هشتگ EDG قهرمان است تا صبح یکشنبه ۲۰۹ میلیون بیننده را جذب کرده بود که این تعداد همچنان در حال افزایش است. پخش زنده اینترنتی مسابقات قهرمانی بیش از ۲۰۰ میلیون بازدید کننده در دو برنامه اصلی گوشی‌های هوشمند در داخل چین داشت و این تعداد توسط بینندگان در کانال‌های دیگر افزایش یافت.

به عبارت دیگر، از هر ۳۰ نفر روی کره زمین، یک نفر شاهد موفقیت تیم ورزش‌های الکترونیکی چین بوده است.

این تیم به خوبی از این فرصت برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ چینی با جهان استفاده کرده است. در آغاز مسابقات قهرمانی در اوایل اکتبر، اعضای EDG و سایر کارکنان هنرهای رزمی تای چی و لباس‌های سنتی چینی را در ریکیاویک به نمایش گذاشتند و یک “طوفان چینی” در پایتخت ایسلند به راه انداختند. انتشار عکس ها و فیلم های این رخداد در شبکه‌های اجتماعی اکنون این طوفان را به سراسر جهان رسانده است.

با وجود محبوبیت فناوری دیجیتال، شکل‌های جدیدی از مبادلات فرهنگی در حال ظهور است که ورزش‌های الکترونیکی از داغ ترین آنها هستند. ورزش‌های الکترونیکی برخلاف متن‌های نوشته‌شده و ویدئوها، از موانع زبان فراتر می روند و در سراسر جهان قابل درک هستند.

همانطور که در کارناوال دانشجویان کالج در شب شنبه نشان داده شد، ورزش های الکترونیکی بیشتر برای کسانی که در اوایل دهه ۲۰ سالگی از عمر خود هستند جذابیت دارند. این به نوبه خود آنها را به پل ارتباطی خوبی بین جوانان چینی و همتایان خود در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

مهمتر از آن، صنعت ورزش‌های الکترونیکی بطور پایدار به گسترش فرهنگ چینی کمک می‌کند، از این جهت که مخاطب بیشتر در این صنعت به معنای پتانسیل تجاری بزرگتر است. تنها در سال ۲۰۲۰، درآمد فروش صنعت ورزش‌های الکترونیکی داخلی از ۲۷۸٫۶۹ میلیارد (۴۳٫۵۶ میلیارد دلار) فراتر رفت و ۲۸۰ هزار شرکت را درگیر کرد که به نوبه خود بیش از ۱۰ میلیون شغل ایجاد کردند.

در اوایل سال ۲۰۱۹، استان “های نان” برنامه جاه طلبانه خود را برای ایجاد یک مرکز بین‌المللی ورزش‌های الکترونیکی اعلام کرد. در ۵ نوامبر، کمیته سازماندهی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در شهر هانگ جوئو در استان جه‌جیانگ در شرق چین، اعلام کرد که هشت ورزش الکترونیکی را به عنوان رویدادهای این بازی‌ها فهرست بندی کرده است. هر دوی اینها نشان دهنده حمایت قوی سیاستی از ورزش‌های الکترونیکی است.

با ظهور باشگاه‌ها و تیم‌های مختلف از ستارگان چینی در این بازی‌ها، انتظار می‌رود این صنعت بیشتر رونق بگیرد و به گسترش فرهنگ چینی در جهان ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا