دسته‌بندی نشده

افزایش ۳۰۰ میلیون دوزی ظرفیت تولید سالانه واکسن «کانسینو بایولاجیکس» چین

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

افزایش 300 میلیون دوزی ظرفیت تولید سالانه واکسن «کانسینو بایولاجیکس» چین_fororder_ys

روزنامه «گلوبال تایمز» در گزارشی نوشت انتظار می رود ظرفیت تولید سالانه واکسن نوترکیب حامل آدنوویروس شرکت «کانسینو بایولاجیکس» که تنها واکسن تک دوزی تائید شده در چین محسوب می شود، بدنبال تکمیل و بهره برداری کامل از سومین کارخانه آن، به ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون دوز برسد.

پایگاه تولید ۱۵ هزار متر مربعی این واکسن مطابق با استانداردهای بین المللی تعریف شده و یک خط اتوماتیک برای پیش انباشت (از پیش پر کردن) سرنگ ها و ویال های واکسن در این پایگاه وجود دارد؛ کل خط تولید این پایگاه قبل از حمل در سراسر کشور چین و سراسر دنیا، به صورت هوشمند مدیریت می شود.

یک سیستم پیشرفته نظارت دیجیتالی با ماموریت بررسی هر کدام از مراحل تولید واکسن کرونا با بررسی های دستی لحظه ای در این پایگاه تعریف شده است؛‌ کارکنان این کارخانه از پوشش های محافظتی ضد کرونایی چند لایه ای استفاده می کنند و قبل از نزدیک شدن به خط تولید، ضد عفونی می شوند.

این واکسن تک دوزی نوترکیب ضد کرونایی چین موسوم به « Ad5-nCoV» که مجوز استفاده اضطراری در کشورهایی مانند مکزیک، پاکستان و مجارستان را دریافت کرده است، برای استفاده جهت مقاوم سازی بدن افراد مسن در برابر کرونا نیز مؤثر واقع شده و هیچ گونه عارضه جانبی جدی در پس استفاده از آن گزارش نشده است.

در حال حاضر مطالعات درباره اینکه آیا تزریق دوز دوم این واکسن جهت افزایش سطح ایمنی بدن فرد ضروری است یا خیر، در جریان است.

این واکسن تک دوزی قابلیت ذخیره سازی و حمل و نقل در دمای بین ۲ الی ۸ درجه سانتی گرادی را داراست و روند تولید آن نیازمند آزمایشگاه های ایمنی زیستی سطح سه که در روند تولید واکسن های غیر فعال کننده کرونا ضروری محسوب می شوند، نیست و بنابراین کارشناسان می گویند که این قابلیت واکسن تک دوزی کرونا در چین امکان دسترسی به آن برای کشورهای در حال توسعه ای که امکاناتی محدود دارند را فراهم می سازد.

کانسینو بایولاجیکس یکی از سه تولید کننده برتر واکسن در چین محسوب می شود که درخواست استفاده اضطراری از سازمان بهداشت جهانی را ارائه کرده است.

بر اساس گزارش های رسانه ای، سازمان بهداشت جهانی درخواست استفاده اضطراری واکسن های تولیدی دو شرکت داروسازی «سینوفارم» و «سینوواک» چین را نیز در طول دو هفته آتی بررسی خواهد کرد.

ویروس مرز ندارد، بشر دارای سرنوشت مشترک است. اتحاد و همکاری قدرتمندترین سلاح علیه پاندمی است. واکسن نباید «تجملاتی» باشد که تنها در دسترس اقلیت کشورها قرار گیرد. چین به طور رسمی در « برنامه پیاده سازی» شرکت کرده‌ و ۱۰ میلیون دوز واکسن برای اجرای این برنامه فراهم می کند که به طور اساسی در نیازهای فوری کشورهای در حال توسعه استفاده می شود.

افزون بر این چین تا حد توان برای کشورهای مربوط به خصوص کشورهای در حال توسعه واکسن فراهم می کند تا برای ایجاد جامعه سالم و بهداشتی با سرنوشت مشترک سهم خود را ارایه دهد و نیز انتظار دارد جامعه جهانی به طور مشترک تلاش کند و طرف‌های مختلف با اقدامات خود، از توزیع و استفاده عادلانه از واکسن در سراسر جهان حمایت کرده و برای غلبه زودهنگام جامعه جهانی بر پاندمی سهم مثبت ارایه دهند.

  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا