اقتصادیخبر ویژه

نقش جشنواره آخر هفته‌های شهروند در حمایت از اقتصاد خانوار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری، در شرایط خاص اقتصادی امروز جامعه که فشارهای اقتصادی اقشار مختلف جامعه به ویژه طبقات محروم و آسیب پذیر جامعه را با چالش مواجه کرده ضرورت وجود نهادی در کنار دولت که به تامین معیشت و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه کمک کند بیش از پیش احساس می شود.

در این شرایط شهرداری‌ها به عنوان دولت‌های محلی که یکی از رسالت‌های اصلی آن بهبود و ارتقا سطح زندگی شهروندان است برای ایفای صحیح مسئولیت‌های اجتماعی خود نیاز به ابزار‌های اقتصادی دارند ابزارهایی که بتواند به آن ها در اداره بهتر شهر و در نهایت توسعه اقتصاد شهری کمک کند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌تواند بهترین ابزار برای شهرداری‌ها در راستای انجام وظایف اقتصادی خود و بهبود کیفیت زندگی شهروندان باشد، همچنین با برگزاری جشنواره‌های مختلف در مقاطع مختلف سال و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در بهبود وضعیت اقتصادی شهروندان در شرایط سخت اقتصادی ایفا کرده و با عرضه مازاد سود خود در قالب تخفیف‌های ویژه و کمک به تامین مایحتاج ضروری طبقات محروم و کم درآمد جامعه در توسعه اقتصاد هر شهری موثر باشند.

تخفیفات ویژه شهروند درحمایت از اقشار کم برخوردار

فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند به عنوان بازوی مدیریت شهری تهران در انجام وظایف اقتصادی با برگزاری جشنواره‌های مختلف تخفیفات به مناسبت‌های مختلف سال و عرضه مایحتاج ضروری مردم تا سقف ۵۰ درصد تخفیف در این جشنواره‌ها همراه با قرعه کشی‌ها و جوایز مختلف توانسته نقش تعیین کننده‌ای در تامین نیازهای ضروری طبقات محروم و کم برخوردار جامعه ایفا کند.

نظرات برخی از اعضای شورای شهر در خصوص عملکرد شهروند

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: این روزها که ما شاهد گرانی های قابل توجهی هستیم و شهروندان ما به ویژه اقشار آسیب پذیر و محروم با مشکلات جدی در حوزه معیشتی مواجه هستند، مسئولیت فروشگاه های شهروند و دیگر سازمان‌ها و در کل بدنه مدیریت شهری به مراتب سنگین‌تر خواهد شد

همچنین زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این خصوص بیان کرد: تمام تلاش شهرداری و مدیریت شهری بر آرام سازی بازار و کمتر شدن تنش های اقتصادی مردم است، فروشگاه های زنجیره ای شهروند به خوبی توانسته کالای مناسب و با کیفیت را با قیمت مصرف کننده و بعضاً ارزان‌ تر به دور از تنش های اقتصادی به دست مردم برساند تا اقشاری که در دهک های پایین جامعه قرار دارند بتوانند مایحتاج زندگی خود را تامین کنند.

شهربانو امانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این باره تصریح کرد: سیاستی که مجموعه شهروند در پیش گرفته، ضمن مشتری مداری و حمایت از مردم در شرایط خاص اقتصادی موجب ثبات و افزایش مشتریان می شود، یعنی به جای این که سود خود را در افزایش قیمت قرار دهد، با میزان فروش بیشتر، این سود را به دست می آورند که به نوعی مدل جدید بنگاه داری اقتصادی محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا