سید سعید راد همزمان با «روز جهانی سالمند» تاکید کرد: تبدیل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به «سازمان دوستدار سالمندان»
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران همزمان با «روز جهانی سالمند»، ضمن تاکید بر برنامهریزیهای این سازمان با هدف مناسب سازی میادین و بازارهای میوه و تره بار برای حضور سالمندان در این مراکز، گفت: با ایجاد بسترهای مناسب به منظور حضور بیش از پیش این عزیزان در میادین میوه و تره بار، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار را به «سازمان دوستدار سالمندان» تبدیل میکنیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با اشاره به حضور چشمگیر سالمندان در میادین میوه و تره بار، افزود: ایجاد مبلمان مناسب، نصب تابلوهای ویژه در غرفهها جهت تکریم سالمندان و اجرای طرح همیار مشتری از جمله اقداماتی است که فضای میادین میوه و تره بار را برای سالمندان مناسب کرده است.
وی با بیان اینکه مناسب سازی اماکن عمومی برای سالمندان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و اصولاً یکی از شاخصهای ارزیابی «شهر دوستدار سالمند»، مناسب سازی فضاهای عمومی برای سالمندان است، اظهار کرد: بیش از یک میلیون نفر از جمعیت تهران را سالمندان تشکیل میدهند و خود را موظف میدانیم تا حداقل در زمینه حضور در میادین میوه و تره بار و استفاده از خدمات این مراکز، برای سالمندان فرصتهای برابر با سایر شهروندان ایجاد کنیم.
راد با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی، شعار سال ۲۰۱۹ خود را به مناسبت روز جهانی سالمند، «فرصتهای برابر برای همه سنین» انتخاب کرده است، تصریح کرد: اعتقاد داریم سالمندی نباید مانع دسترسی به فرصتهای برابر برای سالمندان شود و خود را موظف به پاسخگویی به همه اقشار جامعه از جمله سالمندان که به واقع «گنجینه»های جامعه هستند، میدانیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر لزوم توجه جدی به حفظ سلامت سالمندان، خاطرنشان کرد: عرضه محصولات کشاورزی از جمله انواع میوه و سبزیجات تازه با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب که مصرف آنها برای عموم شهروندان به ویژه سالمندان توصیه میشود، از دیگر ویژگیهای سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران است که این سازمان را به «سازمان دوستدار سالمندان» تبدیل میکند.
گفتنی است، با توجه به فرآیند افزایش رشد سالمندی در ایران، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به عنوان یک سازمان پیشرو در مناسب سازی میادین میوه و تره بار برای دسترسی آسانتر سالمندان به مایحتاج روزانه خود و حضور در فضاهای عمومی اقدام کرده است و به این منظور تاکنون بیش از یک سوم میادین و بازارهای میوه و تره بار برای سالمندان مناسب سازی شده است.