دسته‌بندی نشده

رونمایی از لینکدین ایرانی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در این مراسم به تفاهمنامه منعقد شده بین سازمان مدیران و سازمان اموزش فنی حرفه ای کشور و موضوعات این تفاهمنامه پرداخته شد.

ایمان مصدری مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران در این مراسم در خصوص شبکه لینکدین ایرانی مطرح کرد: خوشبختانه توانستیم لینکدین را بومی سازی کرده و در کشور بستر عملیاتی آن را فراهم کنیم . همچنین در کنار آن تخصص کارت و مهارت کارت را در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و هویت ملی پیدا می کند.

وی افزود: به دلیل شرایط خاصی و انزوایی  که به جهت تحریم برای کشور ما بوجود آمده ، با اینکه ایران جزٔ سه کشوری است که بیشترین محتوای علمی را تولید می کند امارتبه جهانی پایینی دارد و این جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: امرور موضوع اصلی تعامل گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و کار بین ایران و آلمان است.

علیرضا طاهرپور، مدیرکل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی سازمان فنی و حرفه ای نیز در این جلسه گفت : آموزش فنی و حرفه ای در کشور بزرگترین نقش را دارد . ۶۳۳ مجموعه آموزشی در کشور و بیش از ۱۱هزار آموزشگاه آزاد دارای مجوز رسمی هستند. آموزش ها در این سازمان به دو روش رسمی و غیررسمی ارائه می شوند که روش رسمی منجر به مدرک تحصیلی شده و غیررسمی دریافت گواهینامه می باشد.۷۵درصد از این اموزش ها عملی و ۲۵درصد از آن تئوری هستند.

وی افزود : بعد از انتهای دوره آزمون برگزار می شود و یکی از مدارک اصلی برای اشتغال در صنوف است.

طاهرپور بیان کرد: این خدمات را به لحاظ سنی به گروه بالای ۱۵ سال ارائه می کنیم ، در گروه ۱۲ تا ۱۵سال نیز با اجازه ولی فرد میتواند شرکت کند.

وی ادامه داد : فعالیت ها در سه بخش صنعت ، خدمات و‌کشاورزی است و عمده فعالیت سازمان آموزش،آزمون و برگزاری مسابقات است. که تاکنون ۱۸ دوره ملی از این مسابقات برگزار شدن که بیش از ۶۴ کشور دنیا در آن حضور دارند.

مهدی ورقائی، رییس هیات مدیره الست گروپ نیز در این مراسم بیان داشت : بحث فنی و حرفه ای بسیار مهم بوده و در تمام دنیا این مراحل برای ورود به بازار کار انجام می شود.

وی افزود: سرمایه های هر دولت نیروی انسانی آن است و تمام دولت ها آموزش را بر نیروی انسانی متمرکز می کنند .

وی همچنین گفت : حلقه گمشده در کشورما جذب نیروهای فعال و ماهر برای بازار کار و حوزه صنعت است . جوانان ما ضریب هوشی بالایی دارند و‌مشکل اینجاست که کسانی که در صنعت فعالیت می کنند این عزیزان را بدلیل نداشتن تجربه وارد بازار کار نمی کنند.

سیداسماعیل سید اشرفی نماینده کانون کشوری اظهار کرد: در دولت چیزی به اسم رقابت برای رشد وجود ندارد اما در بخش خصوصی رقابت همراه با رشد است.

وی افزود: در مدیریت جدید سازمان خوشبختانه این نگاه وجود دارد که که باید به بخش خصوصی بها داد و توجه کرد .ما وظیفه داریم از این بستر برای توسعه فرهنگ و مهارت آموزی در جامعه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: سه کلید واژه مهمی که وجود دارد، ناهنجاری اجتماعی اشتغال و مهارت است. این سه کامل در هم آمیخته هستند . اگر مهارت واقعی در جامعه باشد اشتغال پایدار به وجود می آید و اگر اشتغال پایدار وجود داشته باشد ناهنجاری در جامعه از بین می رود.

سید اشرفی تاکید کرد: فرهنگ مهارت اموزی را در جامعه ترویج دهیم و فرزندانمان را ترویج و تشویق کنیم که به سمت علاقمندی ها و استعدادشان رفته تا نیروی مفیدی در جامعه باشند .

وی گفت: مهارت کارت وسیله ای است برای شخصی که توان فنی دارد بتواند توانایی خود. ا به متقاضیان معرفی کند.

مجید حلاج زاده رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور اظهار کرد: بالغ بر ۸.۵ میلیون ایرانی ساکن از کشور داریم و یکی از دغدغه های ما در خارج از کشور بحث تخصص است. ایرانیان افراد باهوشی هستند و سراسر دنیا در صدر قرار گرفته اند.

وی گفت : ۱۰درصد از ثروت دنیا در دست ایرانیان خارج از کشور است و ما بازوی اجرایی خوبی برای دولت هستیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا