خبر ویژهمدیریت شهری

شهرداری تهران زمینه‌ساز “برقی‌سازی خودروهای شخصی” شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران حرکت به سمت برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی را آغاز کرده و با این اقدام و حرکت خود به نوعی زمینه‌ساز برقی‌سازی خودروهای شخصی و خصوص نیز شده است.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از تسنیم، درباره ورود تاکسی و اتوبوس‌های برقی به شهر تهران اظهار کرد: با توجه به آلودگی هوا که کلانشهرهای دنیا با آن مواجه هستند، سیاست حمل‌ونقل در جهان به سمت استفاده از انرژی‌های پاک در حال حرکت است.

وی ادامه داد: سیاست دولت به‌ویژه وزارت صمت نیز این است که ابتدا حمل‌ونقل عمومی و در گام بعدی حمل‌ونقل شخصی برقی شود؛ در این راستا شهرداری هم حرکت به سمت برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی را آغاز کرده و به نوعی زمینه‌ساز برقی‌سازی خودروهای شخصی و خصوص شده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با اقدمات صورت گرفته در مدیریت شهری، برقی‌سازی اتوبوس‌، تاکسی و موتورسیکلت‌ها در دستور کار قرار گرفته است اما اگر حمایت‌های دولت نبود نمی‌توانستیم برای خرید آنها اقدام کنیم و تداوم حمایت‌های دولت از برنامه و اقدامات شهرداری تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: در این راستا از ظرفیت‌های داخلی و خارجی به طور همزمان استفاده می‌کنیم به‌گونه‌ای که اکنون به موازات قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس از چین، قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تولید داخل نیز منعقد شده است؛ خرید اتوبوس‌‌های خارجی با حمایت‌های مالی دولت در حال انجام است و اتوبوس‌های تولید داخلی با هزینه‌ شهرداری خریداری می‌شود.

آقامیری تصریح کرد: اما ظرفیت تولید اتوبوس‌های داخلی بیشتر از ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس نبود و در تأمین آن نیز با بدقولی‌هایی مواجه شدیم زیرا در حالی که قرار بود تا پایان سال جاری ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شود، تاکنون ارائه نیمی از آن محقق شده است.

وی  با بیان اینکه ما نمی‌توانیم مشکلات شهر تهران را به مسائل داخلی گره بزنیم، متذکر شد: مدیریت شهری تهران به صورت توأمان سفارش خرید اتوبوس‌های داخلی و خارجی را انجام داده و اینطور نبوده که توان داخلی را نادیده گرفته باشد؛ با این حال طرف خارجی زودتر از تولیدکنندگان داخلی سفارشات شهرداری را تحویل خواهند داد و شرکت‌های داخلی نیز باید توان خود را افزایش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا