اخبار یکسیاسی

وزارت بهداشت نمی‌تواند قانون افزایش ظرفیت پزشکی را به تعویق بیاندازد

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی: افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است و با توجه به معضل کمبود پزشک باید توسط وزارت بهداشت اجرایی شود. نمایندگان مردم در مجلس جلوی اقدام وزارت بهداشت در عدم اجرای قانون را خواهند گرفت.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از تسنیم، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اظهارات جدید وزارت بهداشت برای به تعویق انداختن قانون افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی پزشکی گفت: افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است و با توجه به معضل کمبود پزشک شورای عالی انقلاب فرهنگی این قانون را مصوب کرده و باید توسط وزارت بهداشت اجرایی شود.

وی در ادامه بیان کرد: این اظهارات مبنی بر مذاکره با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعویق انداختن چند ساله اجرای این قانون هم اصلا امکان پذیر نیست و نمی‌توان قانون مصوب و لازم‌الاجرا را به تعویق انداخت.

قادری با بیان اینکه این اظهارات صرفا بهانه هایی جدید برای عدم اجرای این قانون است افزود: حتی اگر وزارت بهداشت بودجه لازم را در اختیار ندارد باید با دریافت شهریه این مشکل را برطرف کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: چه دلیلی  دارد که داوطلبان ایرانی به خارج از کشور بروند و با سطح علمی پایین‌تری از داخل به کشور وارد و مشغول به طبابت شوند.

قادری افزود: این مطالبی که برای تعویق انداختن زمان اجرای این قانون مطرح شده است، بهانه‌ای جدید از سوی وزارت بهداشت است و حتما این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در برابر آنها ایستادگی خواهد شد و وزیر بهداشت باید در این باره پاسخگو باشد.

قادری توضیح داد: در حوزه انتخابیه من هم میزان پزشک عمومی و متخصص در دسترس خیلی محدود است و باید این ظرفیت افزایش پیدا کند. این بهانه هایی که وزارت بهداشت می‌گیرد که بودجه و فضای بیمارستانی لازم را برای تربیت  دانشجویان جدید الورود ندارد هم اصلا مورد پذیرش مجلس نیست.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اینکه مطرح می شود تربیت این میزان دانشجوی پزشکی به ضرر کشور است هم یک بهانه دیگر و بی پایه و اساس است و باعث فرار مغزها از کشور می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا