دسته‌بندی نشده

رسوایی شنود، نقاب از چهره سلطه جویی سایبری آمریکا برداشت

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این رسوایی جاسوسی آمریکا چهره واقعی این کشور که اغلب دیگر کشورها را به بهانه امنیت سایبری سرکوب می کند، افشا کرد؛ حقیقت این است که آنچه به اصطلاح امنیت سایبری آمریکایی خوانده می شود به قیمت نابودی امنیت سایبری دیگران تمام می شود و به عبارتی یک هژمونی و سلطه جویی دیگر از سوی آمریکا در حوزه امنیت سایبری است که نیازمند توضیحات لازم است.

رسوایی شنود، نقاب از چهره سلطه جویی سایبری آمریکا برداشت_fororder_Ghb8-hanfhym6438583

در عین حال، افشای اینگونه جاسوسی ها توسط آمریکا ثابت می کند که این کشور به متحدان اروپایی واشنگتن بی اعتماد است و آنها را به عنوان تهدیدی بالقوه تلقی می کند؛ واشنگتن به دنبال متحدان واقعی نیست بلکه درصدد است تا با جاسوسی از متحدانش، تصمیماتی را اتخاذ کند که به نفع منافع خود واشنگتن تمام شود و این در حالیست که این گونه اقدامات جاسوسی آمریکا حقیقتا به روابط بین واشنگتن و متحدان آن در اتحادیه اروپا صدمه می زند.

در چنین شرایطی، داشتن این طرز فکر که دامنه جاسوسی های آمریکا فراتر از اروپا می رود، تفکری منطقی است!

همانطور که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز تاکید کرده است، این رسوایی جاسوسی آمریکا صرفا به منزله پیدا شدن نوک یک کوه یخ است.

در چنین شرایطی، جامعه بین المللی نباید اجازه دهد که آتش این رسوایی های جاسوسی آمریکایی خاموش شود چرا که صرفا با اتخاذ یک موضع صریح در برابری این نوع رفتار واشنگتن است که امنیت سایبری بین المللی حفظ می شود و منافع مشترک تمامی کشورها تامین می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا