سیاسی

برای هر کرسی مجلس ۶ داوطلب خانم تایید شده‌اند

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سخنگوی شورای نگهبان گفت: خروجی هر رفتاری که به افزایش مشارکت در انتخابات نینجامد، ادعای دلسوزی اشخاص را می‌تواند زیر سؤال ببرد.به گزارش ایلنا، هادی طحان نظیف در جمع دانشجویان دانشگاه شریف اظهار داشت: جنبش دانشجویی نردبان تشنگان قدرت نیست ولی همراه شیفتگان خدمت است و آنان را پیدا و به مردم معرفی می‌کند. جریان دانشجویی می‌تواند در این مسیر‌ها نقش بسزایی داشته باشد و یکی دیگر از وظایف دانشجویان غیر از کادرسازی و مطالبه گری، معرفی نخبگان است.
وی افزود: یکی از مهمترین حقوقی که در قانون اساسی برای ملت در نظر گرفته شده حق تعیین سرنوشت و انتخاب است. اصل ۶ قانون اساسی صراحتا اشاره به این موضوع دارد. از اعضای شوراهای روستا و شهر، نمایندگان مجلس، خبرگان، همه اینها نشانه دخالت مستقیم و غیر مستقیم مردم در اداره کشور است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: در خصوص انتخابات پیش رو، رهبر انقلاب با تاکید مضاعف بر مشارکت، تکلیف همه را روشن کرده اند. امروز هرکسی که دلسوز کشور است می‌تواند در دعوت مردم به مشارکت حضور یابد.
وی افزود: طبیعتا خروجی هر رفتاری که به افزایش مشارکت نینجامد ادعای دلسوزی اشخاص را می‌تواند زیر سئوال ببرد. دشمنان ما نمی‌خواهند مردم حضور پر رنگی در اداره کشور داشته باشند. از ابتدای استقرار نظام اسلامی هم همینگونه بوده است.
طحان نظیف با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد از شرکت کنندگان تایید صلاحیت شده اند، گفت: افراد مختلفی از سلایق مختلف در این انتخابات حضور دارند. برای هر کرسی مجلس ۶ نفر خانم تایید شده اند. از جناح‌های مختلف، از رویکرد‌های سیاسی مختلف، احزاب، جریانات مختلف، افرادی که فکر می‌کنکد می‌توانند حضورشان میتواند تاثیرگذار باشد، همگی در این رقابت حاضر هستتد.
وی افزود: انتخابات، انتخاب آینده است، انتخاب ۴ سال آینده برای مسیر. انتخابات ریل گذاری است. این ریل گذاری نیاز دولت‌ها برای طی مسیر است و این اهمیت موضوع انتخابات مجلس را نشان می‌دهد. به همین دلیل است که دشمنان به دنبال کوچک شمردن نقش مردم در مجلس هستند. در ادوار مختلف هم دیده ایم گه گروه‌های مختلف با گرایش‌های مختلف، در دوره‌های مختلف بر سر کار بوده اند و اراده مردم نقش اساسی در تعیین حضور آنها داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا