دسته‌بندی نشده

«سال گاو و جشنواره بهار»؛ نقطه شروع جدید حرکت چینی ها به سوی رفاه مشترک

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

«سال گاو و جشنواره بهار»؛ نقطه شروع جدید حرکت چینی ها به سوی رفاه مشترک_fororder_src=http___www.qstheory.cn_titlepic_112488_1124882031_1565913927093_title0h&refer=http___www.qstheory

«برای تهیه یک وعده غذایی مناسب، نیاز به مرغ و سوپ توفو دارید»؛‌ این منوی غذایی یک بانوی چینی برای تهیه شام شب سال نو است.

اینجا دهکده «آتولیر»، شهرستان «جائو جوئه»،‌ منطقه خودمختار «لیانگ شان» استان «سی چوان» چین است و دلیل برگزاری این جشن باشکوه این است که جشن بهار امسال چین اولین جشن بهاری است که این بانوی چینی و همسایگان او از فقر نجات پیدا کرده اند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی،‌ اهالی آتولیر با زندگی در این دهکده صخره ای خداحافظی کردند و از دردسرهای بالا رفتن از نردبان های فولادی شیب دار رهایی یافتند و به یک خانه جدید ساخته شده توسط دولت نقل مکان کردند؛ خانه جدید اهالی این دهکده به آب لوله کشی و گاز طبیعی مجهز است و در دامنه کوه قرار دارد.

نقل مکان و جابجایی اهالی دهکده صخره ای آتولیر صرفا یک نمونه کوچک از دستاوردهای چین در مسیر نابودی جامع و کامل فقر مطلق در این کشور است.

همانطور که «شی جین پینگ» رهبر چین نیز تاکید کرده است، سوسیالیسم به معنای تامین یک زندگی شاد و زیبا برای مردم است چرا که یک ملت، یک خانواده و یک فرد را نمی توان بدون داشتن شرایط زندگی مطلوب رها کرد.

تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۱۱۳ دهکده و روستا در ۵۲ شهرستان سابقا فقرزده در سراسر چین فقرزدایی شدند؛ تاکنون و بعد از گذشت ۸ سال، تقریبا ۱۰۰ میلیون نفر از مردم فقیر روستایی در چین تحت استانداردهای جاری این کشور از فقر بیرون کشیده شده اند و ۸۳۲ شهرستان فقیر به طور کامل فقر زدایی شده اند.

دولت چین سال گذشته گزارش کار رضایت بخشی را با محور فقرزدایی به مردم کشورش ارائه کرد و سهم و مشارکتی چشمگیر در کاهش فقر جهانی ایفا کرد.

امروزه، این گزارش کار دولت چین در زمینه فقرزدایی به یک نیروی محرکه جدید برای مردم چین تبدیل شده است تا آنها بدنبال دسترسی به یک زندگی به مراتب بهتر باشند؛ دولت چین نیز سخت در تلاش است تا فرصت های به مراتب بیشتری برای توسعه را برای افراد فقیر فراهم آورد تا نتایج فقرزدایی هایش تقویت شود و گسترش یابد و پایه ای محکم برای شروع یک دوره جدید از پیشرفت در این کشور فراهم گردد.

بر اساس چهاردهمین طرح توسعه ۵ ساله چین، این کشور بدنبال تحقق هدف برنامه ریزی شده فقرزدایی، در طول ۵ سال آتی به ارتقاء پر قدرت سطح رفاه مشترک مردم این کشور می پردازد و اینطور برنامه ریزی شده است که تا سال ۲۰۳۵ میلادی، تمامی مردم چین به پیشرفتی به مراتب چشمگیرتر و واقعی تر در زمینه دسترسی به امکاناتی رفاهی مشترک دست یابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا