سیاسی

تصویب کلیات طرح انتخاب شهرداران در کمیسیون شوراهای مجلس

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح انتخاب شهرداران در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست امروز کمیسیون متبوعش گفت:‌ در جریان جلسه امروز کمیسیون، کلیات طرح انتخاب شهرداران به تصویب اعضا رسید.
وی افزود:‌ در صورت تبدیل این مصوبه به قانون، روند تعیین شهرداران از سوی اعضای شوراهای شهر و روستا دچار تغییرات می‌شود، به‌طوری که پیش از شروع روند انتخابات شوراهای شهر و روستا، افرادی که داوطلب پست شهرداری هستند، باید اقدام به  ثبت‌نام کنند تا استعلامات قانونی از آنها گرفته شود.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس، ادامه داد: همچنین لیست‌های انتخاباتی حاضر در انتخابات شوراها باید زمان ثبت‌نام در انتخابات،  اولویت یک، دو و سه پست شهرداری را مشخص کنند تا مردم ضمن اینکه به شوراها رأی می‌دهند با واسطه شهرداران را نیز انتخاب کنند.
حدادی عنوان کرد: با این اقدام، مشارکت مردم در سازوکار انتخاب شهرداران نیز با واسطه صورت می‌گیرد و نگرانی مردم نسبت به انتصاب  افرادی بی‌صلاحیت در جایگاه شهردار به حداقل خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا