ورزشی

فوتبال ساحلی، امشب فینالیست شو!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ساحلیبازان ایران، میزبان را هم از جامجهانی کنار زدند تا امروز در نیمهنهایی با برزیل، پرافتخارترین تیم این رقابتها روبهرو شوندبه گزارش ورزش سه، چهکسی میتوانست به رویای بزرگ تیم ملی فوتبال ساحلی برای شکست دادن امارات میزبان شک داشته باشد؟ ایران حتی بعد از دریافت گل اول هم عالی کار کرد و با همه وجود قدرتش را به حریف نشان داد. تیم ملی بسیار محکم به بازی برگشت و البته مثل همیشه داشتن یک سنگربان گلزن هم کمک بزرگی برای صعود به این تیم کرد. ایران با پیروزی ۲بر یک و با رد شدن از امارات، به یکی از ۴تیم برتر دنیا در جامجهانی فوتبال ساحلی تبدیل شد.
تیم علی نادری، تنها تیم آسیایی این دوره از رقابتها به شمار میرود که تا این مرحله از جام جهانی جلو رفته است.این دومینبار است که پسران ساحلی ایران به نیمهنهایی جامجهانی میرسند. این اتفاق آخرینبار در سال۲۰۱۷ رخ داده بود؛ جایی که ایران با شکست دادن سوئیس، در نیمهنهایی به تاهیتی برخورد کرد و در ضربات پنالتی بازنده شد. اگر تیم ملی در بازی بزرگ امروز برنده باشد، برای اولینبار در همه تاریخش به فینال جام جهانی میرسد. پس بازی امروز، بزرگترین بازی تاریخ تیم ملی فوتبال ساحلی خواهد بود؛ یک فرصت بیمانند برای رفتن به قلب تاریخ.
اما این نکته را هم نباید از یاد برد که حریف امروز تیم ملی، حریف بسیار سخت و بزرگی بهنظر میرسد. ایرانیها باید روبهروی پادشاهان فوتبال ساحلی دنیا یعنی برزیل بازی کنند. مارکو اوکتاویو، سرمربی این تیم سالها در فوتبال ساحلی ایران حضور داشته و بدون شک تکتک نفرات تیم را با خصوصیات فردیشان میشناسد. در نتیجه، کار برای بازیکنان تیم ملی در چنین شرایطی بسیار دشوار خواهد بود. تیم فوتبال ساحلی برزیل از زمان شروع رسمی رقابتهای جامجهانی (سال۲۰۰۵)، ۵بار قهرمان دنیا شده است. این تیم سابقه ۴قهرمانی متوالی در این رقابتها را دارد اما در ۲دوره قبلی در یکچهارم از تورنمنت کنار رفته است. بعد از چند ناکامی، برزیل حالا با همه وجود بهدنبال قهرمانی است اما برای چنین کاری، باید ابتدا از دیوار مستحکم ایران رد شود.
ایران در دور گروهی اسپانیا، آرژانتین و تاهیتی را برد و در یکچهارم به کشور میزبان غلبه کرد تا بخشی از نیمهنهایی جام جهانی فوتبال ساحلی باشد. برزیلیها نیز در دور گروهی، عمان، پرتغال و مکزیک را شکست دادند تا سرگروه شوند؛ هر چند که ۲بازی از ۳بازی این تیم به وقت اضافه کشیده شد و کار برزیل برای بردن این نبردها اصلا ساده نبود. این تیم البته در دور حذفی قدرتنمایی کرد و ۸گل به ژاپن زد. تجربه دور گروهی برزیل نشان میدهد شکست دادن این تیم اصلا غیرممکن نیست؛ هرچند که این ماموریت، بسیار دشوار و نفسگیر خواهد بود. دیدار امروز برای تیم ملی، بازی قهرمانی است؛ چراکه اگر ایران در این جدال به برتری برسد، باید با برنده ایتالیا و بلاروس در فینال بازی کند. در این صورت بهنظر میرسد شاگردان علی نادری، شانس مسلم قهرمانی در بازی فینال خواهند بود.
منبع: همشهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا