ورزشی

کریستیانو و رکورد ۲۳ ساله: رونالدو متوقف نمی‌شود

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کریستیانو رونالدو رکورد گلزنی‎‌اش را از سال ۲۰۰۲ آغاز کرده و پس از ۲۳ سال همچنان ادامه دارد.به گزارش “ورزش سه”، در تاریخ ۵ فوریه کریستیانو رونالدو ۳۹ ساله شد. او در دوران حرفه‌ای خود به عنوان یک گلزن تمام عیار شناخته می‌شود. در ۷ اکتبر ۲۰۰۲، وقتی تنها ۱۷ سال داشت، او برای اسپورتینگ مقابل موریرنسه در پرتغال ۲ گل زد. ۲۳ سال پس از آن دو گل، سی‌آر‌سون هنوز همان کار را انجام می‌دهد: گلزنی.
این ستاره پرتغالی در ابتدای این فصل گفته بود: “من هنوز عاشق فوتبالم. حتی در این سن هم عاشق بازی کردن، گل زدن و پیروزی در بازی‌ها هستم. تا زمانی که پاهایم بگویند “کریستیانو، تمام شد” به بازی ادامه می‌دهم. فعلاً به رقابت و کمک به تیم ادامه خواهم داد.”
او خستگی ناپذیر است. کریستیانو با ۵۴ گل جلوتر از کیلیان امباپه (۵۲)، هری کین (۵۲) و ارلینگ هالند (۵۰) بهترین گلزن جهان در سال ۲۰۲۳ بود.
و در سال ۲۰۲۴، هم این روند را دنبال می‌کند. کریستیانو با گلی که در پیروزی ۱-۰ مقابل الفیحا به ثمر رساند، به رکورد گلزنی در ۲۳ سال متوالی رسید! این یک رکورد طولانی است که در سال ۲۰۰۲ شروع شده و هنوز متوقف نشده است.
زمانیکه رونالدو بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ برای رئال مادرید بازی می‌کرد، از مرز ۶۰ گل گذشت و رکورد ۶۹ گل در سال ۲۰۱۳ را به ثبت رساند. او موفق شده طی ۱۲ سال، هر سال حداقل ۴۰ گل بزند.
بهترین گلزن تاریخ فوتبال باشگاهی (۷۴۱ گل) که برای رئال مادرید (۴۵۱ گل)، منچستریونایتد (۱۴۵)، یوونتوس (۱۰۱)، النصر (۴۵) و اسپورتینگ (۵ گل) زده و ۱۲۸ گل ملی هم دارد، حقیقتا سیری ناپذیر است.
او چند ماه پیش گفت: امسال و سال آینده بازی می‌کنم، بعد از آن اگر بدنم بگوید، ادامه می‌دهم.
کریستیانو تا سال ۲۰۲۵ در این بازی خواهد بود. او با کفش‌هایش ۴۰ ساله خواهد شد. و در سال ۲۰۲۶ هم یک جام جهانی در پیش است …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا