سیاسی

ظریف: سلاح نبود که مردم‌ ما را حفظ کرد، این مردم بودند که سلاح را حفظ کردند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

وزیر امور خارجه سابق کشورمان با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان کرد: دوستانی که امیدوارند آمریکا ایران را نجات‌ بدهد، یادشان نرود کجا بودند و کجا هستند. واقعیت امروز جهان این است که آمریکا از پس یمنی‌ها هم بر نمی‌آید.به گزارش خبرنگار حوزه احزاب  خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سابق  کشورمان در بیست و دومین کنگره حزب‌ مردم‌ سالاری طی سخنانی اظهار داشت:مشکل اساسی این روزهای زمامداران جهان این است که دچار اشتباهات ادراکی هستند در حالی که تصمیم گیری بر اساس‌ فهم اشتباه به بحران‌های جبران‌ ناپذیری منجر شده‌ است.
ظریف: قاسم سلیمانی نماد بزرگ ایثار و مقاومت است/اسرائیل نگران نفوذ معنوی ایران است
وی با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان کرد: دوستانی که امیدوارند آمریکا ایران را نجات‌ بدهد، یادشان نرود کجا بودند و کجا هستند. واقعیت امروز جهان این است که آمریکا از پس یمنی‌ها هم بر نمی‌آید.
ظریف تاکید کرد: اسرائیل در حالی که ۲۰۰ بمب هسته‌ای دارد اما امروز علی‌رغم این همه خسارت‌ که به فلسطینی‌ها تحمیل کرده، نتوانسته افسانه‌ شکست‌ ناپذیری این رژیم را احیا کند..
وی گفت: واقعیت این است که محبوبیت حماس در بین مردم‌ فلسطین بسیار بالاتر رفته‌ و تصمیم نهایی را هم مردم‌ فلسطین باید بگیرند.
وزیر امور خارجه سابق کشورمان در ادامه اظهار داشت: یادمان نرود که ما با چه چیزی مانع شکست در جنگ شدیم و مانع شدیم که تحریم‌ها کشور را از پا بیاندازد؛ مردم‌ این کار را کردند. من معتقدم که این سلاح نبود که مردم‌ ما را حفظ کرد، این مردم بودند که سلاح را حفظ کردند.
ظریف گفت: ما هنوز توقع رابطه‌ قطبی از جهان‌ داریم و تصور می‌کنیم  با چسبیدن به یک قطب می‌توانیم از حمایت آن برخوردار شویم. در حالی که دنیا دیگر این نیست؛ دنیا یک شبکه شده است.
خبر در حال تکمیل است…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا