اجتماعی

سه شهر با عدد ۵۰۰ در آخرین محور آلودگی هوا

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، هم اکنون در کشور سه شهر در شرایط خطرناک با شاخص آلایندگی ۵۰۰ قرار دارد و دیگر شهر‌ها در مدار شاخص بالای ۱۰۰ دیده می‌شود.به گزارش توانا؛ بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، هم اکنون در در بخش جنوبی کشور نیزاستا بوشهر ایستگاه پارس ۱ با شاخص آلایندگی ۳۴۶ در شرایط خطرناک قرار دارد.
همچنین در کنار بوشهر، استان خراسان جنوبی شهرستان نهبندان، استان کرمان شهرستان ریگان و استان کهگیلیویه بویر احمد هر سه با شاخص آلایندگی ۵۰۰ در شرایط خطرناک قرار گرفتند. قابل ذکر است که شهرستان گچساران در روزهای گذشته نیز وضعیت رو به مطلوبی ندارد و روند کاهشی آلاینده‌ها دیده نمی‌شود.
گفتنی است در بخش شمال غربی کشور هم در استان آذربایجان شرقی شهرستان تبریز با شاخص آلایندگی ۱۵۳ و شهرستان اسکو با عدد ۱۰۸ اسکو به ترتیب در شرایط ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.
شایان به ذکر است که در استان سیستان و بلوچستان شهرستان زاهدان و زابل به ترتیب با شاخص آلایندگی ۱۴۰ و ۱۵۸ در شرایط ناسالم برای تمامی شهروندان این شهر است و همچنین استان زنجان شهرستان اشراق نیز با شاخص آلایندگی ۱۵۴ در محور قرمز آلودگی قرار دارد.
قابل ذکر است که در استان تهران تنها شهرستان قرچک با شاخص آلایندگی ۱۲۴ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت و سه منطقه پیروزی، میدان فتح و تربیت مدرس در پایتخت در شرایط ناسالم و با مدار قرمز در نقشه دیده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا