سیاسی

جزئیات دادگاه رسیدگی به شکایت ۲ نماینده مجلس از صراط‌ نیوز

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعضای هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی مجددا مدیر مسئول سایت خبری صراط‌نیوز را در مورد شکایت دو نماینده مجلس با اکثریت آراء مجرم نشناختند.به گزارش ایلنا، اکبر نصراللهی سخنگوی هیئت منصفه گفت: اتهام آقای علی غفاریان  مدیر مسئول سایت خبری صراط نیوز     “نشر اکاذیب و انتشار مطالب خلاف واقع ” ، موضوع شکایت آقایان سید نظام‌الدین موسوی  و سید محسن دهنوی  با تیتر “گروکشی دو نماینده از وزیر صمت برخلاف توصیه‌ اکید رهبری”   بود.
صراط نیوز در ۹ خرداد ۱۴۰۱  با انتشار عکس وزیر وقت و آقایان  موسوی و دهنوی نوشته است : “در حالی که همین چند روز پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس بر عدم دخالت آن‌ها در عزل و نصب‌ها تاکید فرموده و در این خصوص تذکر جدی دادند، شنیده‌ها حکایت از گروکشی دو نماینده مدعی انقلابی از وزیر صمت در ازای دو انتصاب دارد ” .
سید نظام‌الدین موسوی گفت: هیچ وقت آقای فاطمی امین وزیر صمت وقت را تهدید به استعفا و حتی یک مصاحبه و نطق در سه دوره استیضاح علیه ایشان نکردم که ابزار فشار  تلقی شود . او بارها در زمانی که پرونده در جریان بود توییت زده “باج‌گیر” و  …
علی غفاریان  مدیر مسئول سایت خبری صراط نیوز و متهم پرونده در دفاعیاتش با پخش اظهارات تلفنی وزیر وقت در مورد فشار برخی نمایندگان در انتصابات گفت: “اینکه وزیر وقت در این مکالمه تلفنی به صراحت می‌گوید به من فشار آورند و همچنین اسم نماینده مذکور در فهرست استیضاح‌کنندگان نیست از حرفه‌ای بودن و زرنگی آنها است، آنها با واسطه درخواست‌هایشان را مطرح می‌کردند.
وکیل متهم گفت: آنچه که در صراط نیوز منتشر شده است با آنچه که در فایل صوتی آقای فاطمی امین آماده است انطباق دارد.
سید نظام‌الدین موسوی گفت: موقعی که خبر صراط نیوز زده شد فایل صوتی را نداشتید اول خبر را زدید بعد دنبال مستند کردن آن و جورکردن سند رفتید. ضمن اینکه اگر مبنا را همین فایل صوتی پخش شده در نظر بگیریم، هیچ تهدیدی به استیضاح نشده است.
سخنگوی هیات منصفه گفت:  هیات منصفه  بعد از استماع شکایت شاکی  و دفاعیات غفاری، به اتفاق آرا  او را مجرم نشناختند.
سخنگوی هیات منصفه دادگاههای سیاسی و مطبوعاتی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام علی غفاریان  مدیر مسئول  سایت خبری صراط نیوز که به ریاست قاضی حسن زاده  در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک  برگزار شدند، متعاقبا صادر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا