ورزشی

آنالیز کره جنوبی از فاصله‌ی نزدیک

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دوشنبه ظهر در ورزشگاه جاسم بن حمد، کره‌جنوبی به مصاف بحرین رفت. تماشای این بازی برای ما که روی سکوهای ورزشگاه نشسته بودیم، بسیار جالب بود و حاوی چند نکته مهم.به گزارش ایلنا، بر خلاف ورزشگاه‌های دیگر که در آنها رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار شد، استادیوم جاسم بن حمد میزبان هیچ دیداری نبوده. این استادیوم قدیمی اما بازسازی شده، در شرایطی میزبان بازی کره- بحرین بود که ما خبرنگاران برخلاف سایر دیدارها کمی پایین‌تر و نزدیک‌تر به زمین مستقر شدیم و همین یعنی کلی سوژه بکر و ناب.
با یورگن کلینزمن و چا دوری و آندریاس کوپکه و اندی هرتزوگ- اعضای کادرفنی تیم ملی کره‌جنوبی- فقط حدود ۱۰ متر فاصله داشتیم. حتی گاهی اوقات دستورات تاکتیکی کلینزمن به گوش ما هم می‌رسید. یا بارها چا دوری- ستاره سابق تیم ملی کره‌جنوبی و دستیار کلینزمن- را دیدیم که بازیکنان کناری را راهنمایی می‌کرد و دقیق پی می‌بردیم که چه نکاتی را به آنها گوشزد می‌کند.
خاصیت تماشای این بازی در چنین شرایطی، اطلاع از شرایط تاکتیکی کره‌جنوبی و همچنین لذت از عملکرد فنی این تیم، بخصوص در خط میانی و حمله بود. قدرت کره جنوبی در مالکیت توپ و پاس‌های ریز اما سریعی که میان ستاره‌هایی چون لی‌کانگ‌این، سون‌هیونگ‌مین و دیگران رد و بدل می‌شد نشان داد شاگردان کلینزمن از مدعیان جدی کسب جام محسوب می‌شوند.
نکته دیگر درباره کره‌جنوبی، عملکرد درخشان لی‌کانگ‌این بود. وینگر چپ پای کره‌جنوبی و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن انگار آمده تا رفته رفته به سلطه و حکومت سون در تیم ملی کره‌جنوبی پایان بدهد. او با پای چپ طلایی خود دو گل زیبا به ثمر رساند و ثابت کرد کلینزمن می‌تواند بیشتر از بقیه روی او حساب کند.
یک خبرنگار کره‌ای که کنار ما نشسته بود، درباره احتمال تقابل ایران و تیم ملی کشورش در مرحله یک چهارم نهایی گفت: «می‌دانم بازی سختی در پیش داریم. ما واقعاً از قدرت تهاجمی ایران هراس داریم. شانس برد دو تیم در این بازی احتمالی ۵۰-۵۰ است. یعنی هم ما شانس داریم و هم شما. با این حال ایران همیشه مقابل کره‌جنوبی خوب کار کرده و ما اصلاً دوست نداریم با تیم شما برخورد کنیم.»
او درباره شناختش از بازیکنان تیم ملی ایران هم گفت: «می‌دانم شما سردار آزمون را دارید که در رم بازی می‌کند و مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش که در پورتو و فاینورد حضور دارند. از سامان قدوس هم نکته‌های مهمی شنیده‌ام. شما یک دروازه‌بان هم دارید که توپ را مثل بازیکنان کریکت پرتاب می‌کند. به همین خاطر معتقدم بازی سختی خواهد بود.»
کره‌جنوبی با این نمایش هجومی یکی از بهترین‌های تورنمنت تا اینجای کار محسوب می‌شود. حالا اگر سون از سایه خارج شود و او هم روند گلزنی را آغاز کند، آن وقت تیم کلینزمن را قوی‌تر از قبل خواهیم دید؛ تیمی که ستاره‌های دیگری نظیر هوانگ از ولورهمپتون و کیم‌مین‌جائه از بایرن‌مونیخ را نیز در اختیار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا