سیاسی

لزوم اتحاد مسلمانان در جهان/ مکتب شهید ریگی ادامه دارد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرزند شهید عبدالواحد ریگی گفت: پدرم در کنار انتقادهای صریح و سازنده از وحدت کلمه و حفظ تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کر‌د.بزرگداشت اولین سالگرد شهادت مولوی عبدالواحد ریگی شهید وحدت، که در جریان اغتشاشات سال گذشته در جریان دفاع از وحدانیت مسلمانان به شهادت رسید؛ همراه با اولین اکران دانشجویی مستند عبدالواحد در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.
مولدی محمد اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور سابق رئیس جمهور در امور اهل سنت در این مراسم بیان کرد: خداوند برای تکریم احترام کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند و به دنبال وحدت و آبروی مسلمانان هستند، می‌فرماید: اگر یکی در راه خدا کشته شد،او را نباید مرده پندارید، او زنده است ولی شما زنده بودن او را درک نمی‌کنید.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره ابعاد مختلف انسان در عالم‌های مختلف بیان داشت: انسان یک روح و یک جسم دارد، این‌ دو هرکدام در یک عالم سهم بیشتری می‌برند. در عالم دنیا جسم از روح بیشتر لذت می‌برد. بیشتر لذت های ما در این عالم جسمانی است. در عالم دوم، روح، بیشترین لذت را می‌برد. عموما انسان‌ها در عالم برزخ روحشان مستفیض می‌شود.
لزوم اتحاد مسلمانان در جهان امروزی
او با اشاره به سختی‌های وارده بر مسلمانان ادامه داد: نکته دیگری که باید ذکر کنم این است که هیچ وقت در تاریخ، مسلمانان در این سختی که امروز هستند گرفتار نشده اند.
مولوی محمداسحاق مدنی گفت: فقط مقام معظم رهبری به عنوان رهبر یک کشور اسلامی، حرف از غزه می‌زند و حمایت می‌کند. برخی از کشورهای اسلامی برای اسرائیل اسلحه و برای فلسطینیان آذوقه فرستاده اند. این اتفاق در اثر اختلافات مسلمانان است.
رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خطاب به کسانی که می‌گویند اهل غزه ناصبی هستند و چرا ایران حمایت می‌کند،‌ تاکید کرد: اسراییل اگر غزه را از بین ببرد به فکر خیبر و مدینه می‌افتاد. برای نجات از این وضعیت اتحاد و انسجام لازم است و باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم.

مشکلات راه وحدت باید شناسایی شوند
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیفایی، مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت زیاد مسئله وحدت بیان داشت: شاید کسی را پیدا نکنید که در فضای کلیات یا وحدت مخالف باشد اما آیا ما امروز در شرایط مطلوبی از مسئله وحدت به سر می‌بریم یا خیر؟ باید دید اگر فاصله داریم با مقطع مطلوب مشکلاتی که این فاصله را به وجود آورده‌اند چه هستند.
او ادامه داد: کاستی‌های بسیاری در این مسئله داریم اساسا از ابتدای پیدایش امتداد های فکری هویتی امام خمینی(ره) برای همه کسانی که در امتداد فکری او بودند، مسئله وحدت یکی از اصلی‌ترین مسائل گفتمانی بود.
سیفانی تاکید کرد: جریان تحجر جریان خطرناکی است. اسلام آمریکایی با اسلام ناب در ظاهر تفاوت ندارد. همه چیز را دارد فقط روح ندارد.
مکتب شهید عبدالواحد ریگی ادامه دارد
حافظ بسم‌الله ریگی، استاد فقه حنفی دانشگاه تهران بین المللی مذاهب اسلامی و فرزند شهید عبدالواحد ریگی در این مراسم ضمن توضیحات و توصیفاتی درباره پدر شهیدش بیان کرد: از مهم‌ترین خصلت های پدرم، توحید و یکتا پرستی بود. او بر ذات بی همتای پروردگار اعتقاد راسخ داشت. شجاعت در بیان حقایق و نهراسیدن نشأت گرفته از باور توحیدی خالص او بود. او دلسوز برای مردم و به گفته مقام معظم رهبری، عالمی خیرخواه و شجاع بوده است.
فرزند شهید ریگی بیان کرد: خدمات ایشان به قدری گسترده بود که آحاد مردم از آن برخوردار بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا