اقتصادیخبر ویژه

آقای فرزین آب در کوزه و شما تشنه لبان می گردید!/آقای رضوانی فر آمار کالاهای ماده ۳۸ را منتشر کنید

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پیام فوری؛ اخیراً رئیس کل بانک مرکزی گفته است: ارزمان را به‌ مفتی خرج نمی‌ کنیم و بابت زیرساخت های کشور خرج می‌ کنیم؛ ارز را مفت به کسی نمی‌ دهیم، ارز دست هر کسی هم هست باید برگرداند، زیرا ارز کالایی عمومی است و همه ارز باید به کشور برگردد، این موضوع بخشی از سیاست تثبیت ماست.

به گزارش بولتن نیوز ، رییس کل بانک مرکزی باید فارغ از هرگونه شعار دادن بررسی هم بنماید که پس این ارزها کجا می رود؟

بولتن نیوز برای اولین بار پرده از یک شگرد بسیار خطرناک در گمرک را برمی دارد و انشاالله مراجع نظارتی و بانک مرکزی هم جای دوری نرفته و یک بررسی در همین سازمان گمرک انجام دهند و ببینند چه ارز مفتی با دور زدن مقررات بانک مرکزی ایجاد می شود و عجب رانت هایی در همین نزدیکی است.

در حالی که هیچ وارد کننده ای در کشور حق ندارد کالاهای وارداتی خودش رو بدون اخذ کد تخصیص بانک مرکزی یا بانک های عامل به گمرک های مربوطه اظهار و ترخیص کند بررسی های بولتن نیوز نشان می دهد واردکنندگان با هماهنگی گمرک چون نمی توانند بدون کد تخصیص کالا را به گمرک اظهار کنند از ظرفیت بند ۱ ماده ۳۸ آیین نامه قانون مقررات صادرات و واردات کالا را بدون ثبت سفارش مورد تایید بانک اظهار و آقای فرزین آب در کوزه و شما تشنه لبان می گردید!/آقای رضوانی فر آمار کالاهای ماده ۳۸ را منتشر کنیدحتی ۹۰ درصد آن را ترخیص کرده اند.

بنابراین میلیون ها دلار کالا بدون کد تخصیص بانک وارد کشور شده که غیرقانونی هست لذا لازم است رییس کل گمرک دستور بررسی فوری صادر کند و فهرست و لیست کالاهایی که بدون کد تخصیص و کد رهگیری بانک، از گمرک ها وارد کشور شده است را منتشر کند تا آقای فرزین متوجه شود چه شگردهایی برای واردات کالا به کشور بدون تایید بانک هست.

بولتن نیوز طی روزهای آتی دستور برخی مقامات گمرک در موافقت با این موضوع را منتشر خواهد کرد و آمادگی درج توضیحات گمرک را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا