خبر ویژهنفت و انرژی

خبر خوب از پتروفرهنگ| افزایش تولید دو پتروشیمی سبلان و کیمیا/ آغاز شمارش معکوس برای خروج از زیان

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پیام فوری؛ رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ از افزایش تولید دو پتروشیمی سبلان و کیمیای پارس خاورمیانه خبر داد و گفت: افزایش و پایداری تولید از برنامه‌های اولویت دار و در دستور کار است.

دکتر جواد زارع‌پور با بیان اینکه متانول تولیدی دو پتروشیمی سبلان و کیمیای پارس خاورمیانه در مردادماه امسال ۱۱۹ هزار و ۹۹۷ تن بوده که این میزان در مهرماه امسال به ۲۷۷ هزار و ۱۴۳ تن رسیده است، افزود: افزایش و تدوام تولید به عنوان یک اولویت بنا به دغدغه‌های وزیر محترم آموزش و پرورش و همچنین صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی بر افزایش تولید و ضرورت افزایش سودهی و خروج از زیان، در دستور کار است.

وی عنوان کرد: تولید متانول پتروشیمی سبلان در مردادماه ۸۳ هزار و ۹۴۳ تن با ۵۶ درصد ظرفیت بود که این میزان در شهریورماه به ۱۳۱ هزار و ۹۷۹ تن با ۸۸ درصد ظرفیت و در مهرماه به ۱۴۵ هزار و ۱۴ تن با ۹۷ درصد ظرفیت رسیده است.

دکتر زارع پور ابراز کرد: همچنین تولید پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در مردادماه ۵۴ هزار و ۱۶۸ تن با ۳۶ درصد ظرفیت، شهریورماه ۸۸ هزار و ۷۰۰ تن با ۵۹ درصد ظرفیت و در مهرماه با ۱۳۲ هزار و ۱۲۹ تن با ظرفیت ۸۸ درصد بوده است.

گفتنی است دکتر جواد زارع‌پور در ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ به سمت رئیس هیئت مدیره و سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ منصوب شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا