اجتماعیاخبار یکچهار خبرخبر ویژه

فرماندار آستارا: سیل در شهرستان مرزی آستارا ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پیام فوری؛ محمدرضا شهاب زاده ۲۹ شهریور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در طی ۱۲ ساعت ۲۱۸ میلیمتر باران در آستارا بارید و بی سابقه بود، اظهار کرد: حجم بارندگی زیاد بود و آبگرفتگی شهری و به ویژه در روستاها مانع امدادرسانی شد و خوشبختانه در روستاها تلفات جانی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه شاهد کمک های خودجوش مردمی و همچنین بسیج امکانات شهرستان و همچنین استان گیلان و استان های همجوار هستیم، افزود: جمع بارش ها در منطقه لوندویل و همچنین روستای کانرود بسیار زیاد بود به طوری که سیل ۱۲ مغازه را در روستای کانرود تخریب کرد و دو مغازه دیگر نیمه تخریب شد که دستور تخریب کامل آن به جهت احتمال خسارت جانی نیز داده شده است.

شهاب زاده با بیان اینکه ما مشکلات زیرساختی داریم و بارش ها هم بسیار زیاد بود، گفت: با فروش کش کردن سیلاب در هشت نقطه از شهر آستارا منزل به منزل آمارگیری و کمک رسانی آغاز شده است.

فرماندار آستارا با تقدیر از نیروهای پلیس راه افزود: متاسفانه در سیل اخیر یک دهنه پل در سیبلی تخریب و دو خودرو به داخل رودخانه پرتاب شدند و یکی از پایه های پل سفیر امید آستارا دچار مشکل شده است.

شهاب زاده با تاکید بر اینکه ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای سیستم فاضلاب شهری آستارا نیازمندیم، اظهار کرد: در سیل اخیر تصفیه خانه بهارستان آستارا به علت طغیان رودخانه غیر فعال شد و تلاش ها برای وصل کردن کامل آب شرب شهری و روستایی آستارا ادامه دارد.

وی از ورود خودروهای آتش نشانی از شهرستان‌های رشت، انزلی، رضوانشهر و صومعه سرا به آستارا خبر داد و گفت: شست و شوی معابر و خیابان‌ها و کوچه‌های شهر آستارا آغاز شده است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه در حال حاضر خوشبختانه بیماری‌های عفونی بعد از سیل که همواره معمول بوده است، نداریم و مصدومان سرپایی درمان شده‌اند و کارها قسمت به قسمت جلو می‌رود، اظهار کرد: ۵۰ طلبه از هلال احمر استان گیلان وارد شهرستان آستارا شده تا به افراد آسیب دیده خدمات لازم را ارائه دهند.

وی افزود: گروه‌های ارزیابی بنیاد مسکن هم اکنون در حال ارزیابی میزان خسارات هستند.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی اولیه خسارات به منازل مردم و زیرساخت های شهری و روستایی آستارا است و احتمال افزایش این میزان خسارت وجود دارد، گفت: ۴۸ ساعت است که آب فروکش کرده و امداد و نجات ادامه دارد.

شهاب زاده با بیان اینکه منازل مردم و معابر شهری در اولویت شست و شو قرار دارد عنوان کرد: سه نقطه اسکان اضطراری در نقاط مختلف شهرستان در نظر گرفته شده است و روزانه ۲۰۰۰ غذا توسط ستاد اجرایی فرمان امام و هلال احمر در حال پخت است.

وی ادامه داد: متاسفانه هزار کیسه سهمیه آرد شهرستان در حادثه سیل اخیر به زیر آب رفته است و ۱۶۰۰ کیسه فوق العاده آرد برای تهیه نان توسط استان به آستارا در نظر گرفته شده است.

فرماندار آستارا با تقدیر از همکاری مدیران کل هلال احمر، بحران و استاندار اردبیل تصریح کرد: ۹۵ درصد از نانوایی‌های شهرستان وارد چرخه پخت قرار گرفتند و در حال حاضر پخت نان فوق العاده در شهرستان انجام می‌شود.

شهاب زاده با تاکید بر اینکه برق روستای کانرود وصل شده است و ۶ تیر برق که سیلاب آن را با خود برده بود مجددا در مناطق فوق نصب شده‌اند، افزود: برق روستای سیبلی نیز وصل شده است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه آب دو خطوط از منطقه لوندویل هم اکنون قطع است و نیاز به ترمیم دارد، اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز آب منطقه لوندویل وصل خواهد شد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا به نحو احسن امدادرسانی و ترمیم خرابی‌ها انجام شود، اما خرابی‌ها بسیار بالا است و تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

شهاب زاده با بیان اینکه نگاه دولت به شهرستان مرزی بندر آستارا در ترمیم زیرساخت‌های تخریب شده از سیل قابل تقدیر است، افزود: خوشبختانه قطعی ارتباط در مسیرهای مواصلاتی شهرستان نداریم و راه‌ها در سطح شهرستان باز است.

فرماندار آستارا از اعزام نیروی های شهرداری رشت با خودروهای امدادی این نهاد و اعضای موکب خدام العتره برای امدادرسانی به مردم سیل زده شهرستان مرزی آستارا خبر داد و گفت: از امروز این نیرو وارد شهرستان شده اند و شست و شوی مناطق مختلف شهرستان با همکاری همه نیروها ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا