اخبار یکحوادثخبر ویژه

افزایش قربانیان زلزله مراکش به ۲۹۴۶ کشته و ۵۶۷۴ زخمی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پیام فوری؛ به نقل از المیادین، پس از زلزله شدیدی که جمعه گذشته مراکش را لرزاند و به کشته‌شدن ۲۹۴۶ نفر، زخمی‌شدن ۵۶۷۴ تن و تخریب ۵۰ هزار خانه انجامید، دربار پادشاهی مراکش طرحی فوری برای اسکان زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق فاجعه‌زده را تصویب کرد.

بر این اساس در نشست هیئت دولت مراکش با حضور محمد ششم، پادشاه مراکش، طرح اسکان موقت در مناطق زلزله‌زده با درنظرگرفتن چالش‌های متعدد از جمله، ریزش باران و کاهش دمای هوا به تصویب رسید.

همچنین دولت مراکش پرداخت تسهیلات مالی مستقیم جهت تسریع روند ساخت یا بازسازی خانه‌های ویران‌شده بر اثر زلزله را تصویب کرد و پادشاه مراکش خواهان اقدامات سریع دولت این کشور در راستای حفظ کرامت شهروندان مراکش شد.

در این میان، عملیات بازنمودن راه‌های کوهستانی منتهی به روستاهای دوردست در حال انجام است، اما نگرانی‌هایی درباره ریزش جدید سنگ در این مناطق وجود دارد.

به دلیل دشواری راه‌ها و انسداد مسیرها پس از زلزله شدید مراکش، شهروندان نجات‌یافته از زلزله در حال امدادرسانی و ارسال کالا از طریق چارپایان به روستاهایی هستند که راه ارتباطی آنان همچنان قطع است.

گفتنی است پیش تر سازمان زمین شناسی مراکش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ساعت ۱۱ شامگاه جمعه گذشته زمین لرزه‌ای ۷ ریشتری نقاط مختلف این کشور را لرزانده است.

سازمان بهداشت جهانی از آسیب دیدن دست کم ۳۰۰ هزار مراکشی در پی وقوع این زلزله شدید خبر داده بود. تصاویر منتشر شده از مراکش نیز از این مساله حکایت دارد که آوار ساختمان‌های قدیمی که با معماری سنتی در این کشور بنا شده‌اند و عمر بالایی نیز دارند، امدادرسانی به زلزله زدگان را دشوارتر کرده است.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا