اخبار یکبین المللخبر ویژه

اولیانوف: آمریکا و اروپا قصد ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها را ندارند

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پیام فوری؛ «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین امروز دوشنبه در پیامی توییتری در واکنش به سخنان «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات رفع تحریم‌ ها اعلام کرد: کلمات کلیدی این ها هستند: اگر طرف های دیگر واقع بینانه عمل کنند.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین در این باره اضافه کرد: این در حالیست که در این مورد، هنوز این طور نیست. آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان (تروئیکای اروپایی برجام) از یک سال پیش مذاکرات احیای برجام (مذاکرات رفع تحریم‌ ها) را متوقف کرده اند و هیچ قصدی برای ازسرگیری آن از خود نشان نمی دهند.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات رفع تحریم‌ ها گفته بود: اگر طرف‌ های دیگر واقع بینانه عمل کنند، مانعی برای ازسرگیری مذاکرات نیست.

وی دیروز صبح با لوئیجی دی مایو نماینده ویژه اتحادیه اروپا و هیئت همراه دیدار کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این دیدار با تاکید بر زمینه‌های گسترده همکاری میان ایران و اتحادیه اروپایی تصریح کرد: تنوع راهبردی در سیاست خارجی دولت سیزدهم نشاط، چالاکی و بالندگی متمایزی به تحرکات دیپلماتیک ایران داده و از این‌رو ظرفیت‌های ایجابی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فرصت‌های بی‌بدیلی را پیش روی بازیگران در سطح منطقه و جهان برای گفتگو، تعامل و همکاری قرار داده است.

باقری با اشاره به نقش اتحادیه اروپا در بسیج و تجمیع ظرفیت‌های مجموعه اروپایی اظهار داشت: ایران در عمل نشان داده عزم، اراده و توانایی لازم برای تعامل دوجانبه داشته و لذا از هرگونه ابتکار طرف اروپایی برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا