اقتصادیبالای صفحه دسته بندیبانک و بیمه

ثروت باد آورده برخی از مدیران بانک مسکن / سیاهه یک میلیون متر مربعی زمینهای شهریار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از رصد روز، شباهت کشور مالی با بانک مسکن شباهت تامل برانگیزی است . پادشاه کشهور مالی ثروتمندترین پادشاه جهان و مردم این کشور جزو فقیرترین مردم دنیا به شمار میروند .شنیده ها حاکی از آن است که برخی از مدیران بانک مسکن ثروتمند ترین مدیران شبکه بانکی هستند و از این حیث فاصله معناداری بین درآمدهای این افراد با کارکنان بانک وجود دارد به طوریکه با بررسی برخی از فیشهای حقوقی مشخص می شود که کارکنان بانک مسکن به لحاظ درآمدی جزو کم دریافت ترین کارمندان شبکه بانکی هستند.

یک میلیون متر مربع از زمینهای شهریار در اختیار یک لیست

 

برای پی بردن به عمق ماجرا و نحوه جمع کردن این ثروت نزد برخی افراد خاص در بانک مسکن کافیست دنبال کشف ابعاد قضیه ای باشیم که اگرچه هنوز عمق آن مشخص نشده اما شنیده ها از سوءاستفاده بزرگی خبر می دهد که جای تأسف دارد. یک میلیون متر مربع از زمینهای شهریار در اختیار چند نفر از مدیرانی قرار دارد که اگر بنا به ارزشگذاری این زمینها باشد باید گفت قطعات ۵ هزار متری این زمینها ارزشی بیش از ۱۵ میلیارد تومان دارد و جالب اینجاست که برخی افراد در بانک مسکن قطعات بیشتری در اختیار دارند. 

 ماجرای صفری که در راستای مبارزه با این باند در نهایت از بانک مسکن حذف شد به برخی شائبه ها بیشتر دامن زد  و حالا هم به گوش می رسد که رئیس اداره کل حقوقی بانک مسکن یعنی خانم قلی یان از سمت برخی در این باره تحت فشارست. آنچه در شرایط فعلی در یکی از ۵ بانک توسعه ای کشور به شدن نیازست ورود به قید فوریت نهادهای امنیتی و نظارتی است تا علاوه بر مصونیت افرادی که در خصوص شفاف سازی در این باره تلاش می کنند دست سوءاستفاده کنندگان از منابع مردم نیز کوتاه شود. 

چند مطالبه جدی

اول اینکه دلائل کنار گذاشتن برخی افراد در بانک مسکن با جزئیات در اختیار قرار گیرد تا مشخص شود چه مسائلی منجر به حذف آنها شده

دوم اینکه حراست بانک مسکن و سایر نهادهای ذیربط با توجه به حساسیت موضوع روند پیگیری پرونده زمینهای شهریار را توضیح دهند

سوم اینکه با توجه به فشاری که روی برخی افراد فعال در این زمینه در بانک مسکن وجود دارد تدبیر لازم جهت نگهداری آنان تا به نتیجه رسیدن همه ابعاد پرونده لحاظ شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا