دسته‌بندی نشده

وقتی ژست مدیریت بحران آمریکا برای چین به خودزنی واشنگتن منجر می شود

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به عبارتی آنچه در این بین مورد انتقاد قرار گرفته، ادعای واشنگتن در این زمینه است که خود را معلم چین در آموزش عملیات نجات دانسته آن هم در حالیکه فاجعه اخیر مربوط به ریزش ساختمان در ایالت فلوریدا، وجهه عملیات نجات به سبک آمریکایی را خرد و نابود کرده است.

وقتی ژست مدیریت بحران آمریکا برای چین به خودزنی واشنگتن منجر می شود_fororder_57i

از نگاه کاربران اینترنت چین، خنده دار است که سفارت آمریکا زمانی تلاش کرده است تا چگونگی مدیریت یک حادثه مهم را به شیوه ای ریاست مآبانه به چین آموزش دهد در حالیکه چنین ژستی از سوی آمریکا اخیرا با در نظر گرفتن عملیات نجات کند و آهسته این کشور در ریزش ساختمان میامی، به منزله خودزنی برای واشنگتن به نمایش در آمده است.

در پی ریزش ساختمان در فلوریدا، مرگ ۳۶ نفر و مفقود شدن ۱۰۹ نفر دیگر با وجود گذشت ۱۳ روز از زمان وقوع این حادثه، تائید شده است.

پست مورد انتقاد و تمسخر کاربران اینترنت در چین، به پست تاریخ ۲۳ ژوئیه سال ۲۰۱۱ میلادی سفارت آمریکا در واکنش به سانحه تصادف مرگبار قطار در «ونژو» واقع در استان «ژجیانگ» در چین شرقی مربوط می شود. سفارت آمریکا سه روز بعد از تصادف قطار در چین در پاسخ به سؤال کاربران اینترنت در این رابطه که اگر این حادثه در آمریکا رخ می داد، واشنگتن چطور این حادثه را مدیریت می کرد، نوشته بود: «اگر چنین حادثه ای در آمریکا اتفاق می افتاد، یک تلاش متمرکز و هماهنگ توسط نهادهای ایالتی و دولت فدرال لازم می شد. برای حوادث مربوط به ترافیک، پرسنل هئیت ایمنی حمل و نقل ملی باید در عرض چند ساعت به محل حادثه بروند. ما در عین حال یک کانون رسانه ای ایجاد خواهیم کرد تا رسانه ها را چندین بار در روز در جریان تلاش های نجات قرار دهیم.»

همزمان که توجه جهان به سمت وضعیت عملیات نجات در ریزش مرگبار ساختمان در شهر «میامی» آمریکا در تاریخ ۲۴ ژوئن معطوف شده است، سرعت کند و آهسته عملیات نجات نه تنها باعث خشم خانواده های قربانیان مدفون زیر آوار این ساختمان و عموم مردم آمریکا شده بلکه مردم سراسر دنیا را نیز شوکه کرده است.

برخی کاربران اینترنت در چین با پیدا کردن این پست ۱۰ سال پیش سفارت آمریکا، با حالتی کنایه آمیز تاکید کرده اند که امروزه در حال مشاهده سرعت واقعی عملیات نجات به سبک آمریکایی هستند!

یکی از پست های مربوط به کاربران فضای مجازی چین در انتقاد از عملکرد ضعیف امداد و نجات در آمریکا با وجود ژست معلمی این کشور برای چین به این شرح است: «قبل از آموزش به دیگران، خودتان درست عمل کنید.»

شبکه خبری «ان بی سی» با انتشار گزارشی تاکید کرد که ریزش ساختمان در میامی، نمادی است از واکنش های مکررا اشتباه آمریکا در برابر بلایای طبیعی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا