دسته‌بندی نشده

چرا دموکراسی مشورتی از نگاه رهبر چین اهمیت دارد؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سیزدهمین کمیته ملی کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین که بالاترین نهاد مشورت سیاسی جمهوری خلق چین به حساب می‌آید قرار است پنجمین نشست سالانه خود را روز جمعه چهارم مارس (۱۳ اسفند) برگزار کند.

کنفرانس مشورت سیاسی خلق یک کانال مهم و نهاد تخصصی برای دموکراسی مشورتی سوسیالیستی و بخش مهمی از نظام حکمرانی چین محسوب می‌شود.

بندهای زیر بخش‌های کلیدی از دیدگاه «شی جین پینگ» رهبر چین درباره دموکراسی مشورتی سوسیالیستی است:

–نظامی همکاری چندحزبی و مشورت سیاسی تحت رهبری حزب کمونیست چین، نظام سیاسی اصلی چین و مدل جدیدی است که ریشه در خاک چین دارد.

–کنفرانس مشورت سیاسی خلق باید نقش خود را به عنوان سازمانی برای حفظ جبهه متحد، ارتقای همبستگی و اتحاد، توازن اشتراکات و اختلافات، منسجم نمودن بنیان تئوریک و سیاسی مشترک، تقویت راهنمایی سیاسی و ایجاد اجماع، اجرا کند. این نهاد باید به دنبال زمینه‌های مشترک بزرگ باشد، فراگیرترین محفل را در درون خود شکل دهد و یک نیروی محرکه قدرتمند برای جوان‌سازی ملی ایجاد کند.

–راه‌های زیادی برای تحقق دموکراسی وجود دارد بنا بر این ما نباید خود را به یک مدل خاص محدود کنیم. تجربه نشان داده که مدل دموکراسی چین در کشور کارآمد و موثر است.

–تحت نظام سوسیالیستی چین، وقتی مشکلی پیش بیاید ابتدا باید مشورت کنیم. مسائلی که شمار زیادی از مردم را در بر می‌گیرد توسط تمام کسانی که به آن مرتبطند بررسی می‌شود؛ تا به این ترتیب به نقاط مشترک خواسته‌ها و نیازهای کل جامعه دست یافته شود و این همان ماهیت دموکراسی مردمی است.

–دموکراسی مشورتی سازوکار مهی است که از طریق آن حزب کمونیست می‌تواند در زمینه حکمرانی موثر کشور مردم را هدایت و این اطمینان ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا