اقتصادیبالای صفحه دسته بندیخبر ویژهصنعت،معدن و تجارت

تمرکز زدایی از اقدامات معاونت فناوری در راستای تسهیل خدمت‌رسانی به مؤدیان

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور در مشهد با یادآوری اهمیت هوشمند سازی و داده محوری در نظام مالیاتی تأکید کرد: معاونت فناوری ستاد سازمان، اختیار لازم برای پایش، تحلیل و استفاده از اطلاعات مؤدیان را به ادارات فناوری استان‌ها دهد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر اینکه نباید در سامانه‌های سازمان اطلاعات نادرست وجود داشته باشد، اظهار کرد: تا به امروز مسئولیت، متوجه معاونت فناوری بود اما اکنون باید این موضوع به ادارات فناوری استان‌ها تفویض شود.

منظور بیان کرد: نظام مالیاتی پلیس اقتصادی است و ما باید سلامت فعالیت‌های اقتصادی را تضمین کنیم. مطمئن هستیم با اطلاعاتی که دریافت می‌کنیم تعداد زیادی مؤدی مالیاتی جدید شناسایی خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: فرایندهای مختلفی برای شناسایی فعالیت‌های اقتصادی پنهان وجود دارد، برای نمونه افرادی که بیش از صدبار واریزی به یک کد ملی داشته باشند، کد ملی مشکوک به تجاری خواهد شد و آن را کنترل خواهیم کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و  دارایی بابیان اینکه اطلاعات حاصل از گزارش‌های فصلی معاملات موضوع ماده ۱۶۹ فانون مالیات‌های مستقیم باید بیش از گذشته برای شناسایی فرار مالیاتی مورد استفاده قرار گیرد،گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ٢٠ درصد پرونده‌های مهم مالیاتی عملکرد ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت و بقیه پرونده‌ها تا پایان سال رسیدگی می‌شوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان اظهار امیدواری کرد سهم بالایی از بودجه دولت تا پایان این دولت با درآمدهای مالیاتی تأمین می‌شود و ادامه داد: این مهم می‌تواند برآیند و نتیجه برنامه تحولی سازمان امور مالیاتی و چرخش‌های مهم تحول‌آفرین در نظام مالیاتی در دوره جدید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا