دسته‌بندی نشده

صندوق کمک رسانی ۵۰۰ میلیارد دلاری آمریکا تا کنون بیکار مانده است! این نتیجه بررسی کنگره آمریکا مورد توجه گسترده قرار گرفته است

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در طرح کمک رسانی اقتصادی ۲ تریلیارد دلاری که در ماه مارس سال جاری در کنگره آمریکا به تصویب رسید، صندوق وزارت خزانه داری به مبلغ ۵۰۰ میلیارد دلار ایجاد شد که به طور اختصاصی وام هایی را برای موسسات و دولت های محلی ارایه می دهد تا ضربه های اقتصادی ناشی از شیوع کروناویروس جدید را کاهش دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا ۵ نهاد اختصاص وام را تشکیل داد و به طور ویژه نظارت بر چگونگی استفاده از بودجه ۴۵۴ میلیارد دلاری از این صندوق را برعهده گرفت تا بتواند به اقدامات موسسات و دولت های محلی همه ایالت های آمریکا کمک کند؛ اما تنها یک نهاد اختصاص وام اعتباری برای موسسات بازار ثانویه مبلغ ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار دریافت کرد تا بتواند اوراق بهادار موسسات را خریداری کند.

وام برای صنعت هوا- فضا که قبلا وزارت خزانه داری آمریکا نسبت به آن تعهد داده بود نیز صادر نشده است. از میان ۵۰۰ میلیارد دلار صندوق وزارت خزانه داری، به طور اختصاصی ۴۶ میلیارد دلار به منظور اختصاص وام و ضمانت برای صنعت هوا- فضایی تنظیم شد، اما پس از بررسی کمیته ویژه نظارت، مبلغ ۴۶ میلیارد دلار کاملا مورد استفاده قرار نگرفته و پرداخت نشده است.

طی هشت هفته گذشته، موسسات آمریکایی یکی پس از دیگری خبر ا

ز اخراج کارمندان خود داده و اعلام حمایت و ورشکستگی کرده اند. اما می توان گفت در این مدت، وزارت خزانه داری آمریکا که دارای اختیارات گسترده داوری درباره کمک رسانی با استفاده از بودجه ۵۰۰ میلیارد دلار است، بیشتر مبلغ را پرداخت نکرده است. عموم مردم آمریکا نیز از این نظر ناامید شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا