اقتصادیبانک و بیمهبیمهخبر ویژه

سهم ایران در بازارجهانی بیمه فقط ۴/. در صد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری ،مجید بهزاد پور ۷۰ درصد از پرتفو ی صنعت بیمه را متعلق به بخش غیردولتی دانست و افزود: ۷۰ درصد خسارت پرداختی نیز مربوط به بخش غیردولتی بوده است .  همپنین در ۴ ماهه امسال سهم بخش غیردولتی  از فروش بیمه نامه ها به ۸۰ درصد و در بخش بیمه شخص ثالث  این سهم به  ۸۳٫۱درصد، رسیده  است.

وی تعداد بیمه نامه صادرشده در سال گذشته را با ۶/۴ درصد افزایش۳/۷۱ میلیون فقره اعلام و تصریح کرد: خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال گذشته  با ۴۸ در صد رشد ۶۵ هزار میلیارد تومان بوده و در ۴ ماهه امسال این رقم به ۲۱٫۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کل بیمه مرکزی مبارزه با فساد ،ارتقا جایگاه صنعت بیمه، تحول دیجیتال ، نظارت موثر ،کاهش تصدی گری و همچنین مردمی شدن صنعت بیمه را پنج محور اصلی بیمه مرکزی در سال جدید اعلام کرد و گفت: بحث ضریب نفوذ صنعت بیمه به عنوان یک هدف اصلی که توسط سازمان برنامه برای ما تعیین شد، جهت‌گیری را برای ما تعیین می‌کند که اگر قرار است به سمت توسعه صنعت حرکت کنیم راهی طویل در پیش داریم.

بهزادپور با اشاره به این که صنعت بیمه امکان پوشش ۵۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های کشور را دارد افزود: در صنعت بیمه سالانه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی انجام می‌شود. دارایی شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی  نیز به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته رییس کل بیمه مرکزی ،با رونمایی از کروکی آنلاین تا ۲ هفته دیگر به زودی امکان پرداخت انلاین خسارت زیر ۲۰ میلیون تومان در تصادفات فراهم می‌شود. وی همچنین درباره بیمه زائران اربعینی گفت:‌ حق بیمه اربعین را در مقایسه با دو سال قبل افزایش ندادیم اما ارایه خدمات به زائران بین ۳۰ تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا