چهار خبرحوادثخودرو

خودروهای بی کیفیت؛ محصول فضای انحصاری و خالی از رقابت !

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از راه مردم جولان خودروسازان داخلی در یک فضای انحصاری خالی از رقابت عملاً شرایطی را ایجاد کرده است تا مردم چاره‌ای جز مصرف خودروهای بی‌کیفیت نداشته باشد. گزارش خبرنگار راه مردم حاکیست رهبر معظم انقلاب اوایل بهمن ماه سال جاری با انتقاد از وضعیت کیفیت خودروهای داخلی فرمودند: کیفیت خودروها داخلی خوب نیست و حق بامردم است.
ایشان همچنین تاکید کردند: عامل اصلی مشکلات اقتصادی صرف تحریم نیست بلکه تصمیم گیری های غلط یا کم کاری ها باعث بخش مهمی از مشکلات بوده است.
در همین رابطه مردم و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی با انتقاد از پایین بودن کیفیت خودروها که عمدتا مونتاژ چینی هستند می‌گویند :محکوم کردن مردم به مصرف خودروهای داخلی باعث آسودگی خاطر تولید کنندگان شده است چرا که به خوبی می‌دانند در این فضای انحصاری هم قیمت وهم کیفیت دست خود آنهاست و مصرف‌کنندگان در حقیقت محکوم به خرید هستند لذاطی این سال‌ها این صنعت روز به روز به قهقرا رفته و حقوق مصرف‌کننده به فراموشی سپرده شده است .
آقای حیدری یکی از هموطنان با اشاره به اینکه وقتی دروازه واردات بر روی خودروهای باکیفیت اروپایی وحتی در حد دست دوم و کارکرده بسته شده است و اگر هم واردات انجام شود در آن آنقدر تعرفه ها بالا می باشد که فقط دولت و پولدار ها برنده می شوند چرا که دولت با تعرفه صددرصدی پول هنگفتی به جیب می‌زند و پولدار ها نیز فقط توان استفاده از آن خودروهای باکیفیت خواهند داشت.
و ی می گوید :اگر تعرفه واردات کاهش یابد قطعا خودروسازان مجبور خواهند شد در فضای رقابتی ضمن احترام به حقوق مصرف‌کننده به کیفیت نیز توجه کنند تا مشتری را از دست ندهند ولی اگر قرار باشد واردات ممنوع یا با تعرفه ۱۰۰ درصدی انجام شود اوضاع بهتر از این نخواهد شد و دور باطل مصرف خودروهای بی کیفیت داخلی همچنان ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا